به گزارش ایرنا، انوشیرون محسنی بندپی روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان تهران افزود: بناست با همکاری اداره کل آموزش و پرورش نسبت به شناسایی بازماندگان از تحصیل در این استان اقدام و اطلاع رسانی شود.

وی یادآورشد: بسیاری از آسیب های اجتماعی و ناهنجاری ها از سوی افرادی رخ می دهد که از حداقل میزان تحصیل برخوردار بوده اند.

محسنی بندپی بخش آموزشی این استان را دارای محرومیت تاریخی خواند و اظهارداشت: اکنون دولت در این استان آمادگی جبران عقب ماندگی تاریخی و کمبود فضای آموزشی را دارد.

استاندار تهران به موضوع تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۹۸ و ابلاغ دستورالعمل اجرایی آن از سوی دولت اشاره کرد و گفت: با جلب مشارکت مردم و بخش خصوصی می توان زمینه چابک سازی دولت و کاهش هزینه های دستگاه های اجرایی را فراهم ساخت.

وی خاطرنشان کرد: از همین رو دستگاه های دولتی می توانند از ظرفیت ای ایجاد شده در این تبصره برای جلب همکاری و مشارکت بخش خصوصی و عمومی استفاده کنند.

محسنی بندپی در ادامه بر لزوم انجام مطالعات فنی و کارشناسی در خصوص مسیر دسترسی لواسانات تاکید کرد و ادامه داد: معاونت عمرانی استانداری با همکاری دستگاه های مربوطه در زمینه احداث تونل یا جاده جایگزین برای این منطقه مطالعات لازم را از نظر فنی و مالی داشته باشد تا بتوان بر اساس برای رفع مشکل دسترسی و پاسخگویی به مطالبات مردم دست به کار شد.

استاندار تهران یکی دیگر از مطالبات اولویت دار مردم شهرستان شمیرانات را احداث تصفیه خانه برشمرد و از تخصیص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار بابت اجرای آن خبر داد.

وی یکی دیگر از مشکلات مردم شهرستان لواسانات را موضوع تصرف زمین های منابع طبیعی و ساخت و سازهای غیر مجاز برشمرد و گفت: در صورتی که بر اجرای درست ضوابط و قوانین برای اجرای اقدامات پیشگیرانه تاکید شود می توان از این نوع سودجویی ها جلوگیری کرد.

محسنی بندپی بر لزوم اجرای هرچه سریعتر طرح کاداستر در این استان تاکید کرد و آن را یکی از اقدامات مهم برای جلوگیری از تصرف زمین های ملی و ساخت و سازهای غیر مجاز برشمرد.

تهرام/۳۰۰۱//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.