به گزارش ایرنا، محمد صیدلو روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران همچون سایر استان های کشور، با کمبود ۱۴ هزار معلم روبرو است که این کمبود با دریافت حق التدریس توسط همکاران فرهنگی برطرف شده و سال تحصیلی جدید، هیچ مدرسه ای بدون معلم نخواهد بود.
وی گفت: دریافت حق التدریس از سوی معلمان در حالی انجام شده آنان هفت ماه از حق التدریس سال تحصیلی گذشته را دریافت نکرده اند و در اصل آن ها با تقبل زحمت، مشکل سال تحصیلی جدید را در کمبود معلم جبران کرده اند.
صیدلو اظهار داشت: یک میلیون و هزار و ۷۵۰ دانش آموز، سال تحصیلی را در مدارس شهرستان های استان تهران در حالی آغاز می کنند که سرانه ورزشی مدارس، کمتر از ۲۰ سانتی متر مربع برای هر دانش آموز است که رفع این مشکل به همکاری و همراهی خیرین نیک اندیش در ساخت فضاهای ورزشی استاندارد نیاز دارد.
وی تصریح کرد: با بررسی شاخص های پیشرفت،محرومیت برخی از مناطق آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، حتی قابل مقایسه با استان های محروم کشور نیست و اهدا ۱.۵ میلیارد تومان وسیله ورزشی به مدارس نمی تواند پاسخگوی تمامی نیازهای مدارس استان باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران اظهار داشت: طی سال های اخیر، سرانه متمرکز به مدارس اختصاص پیدا نکرده و در اصل مدارس با همراهی و همکاری مردم که در تمامی حوزه ها، یاریگر دولت بوده اند اداره شده است.
وی با تأکید بر اهمیت درس ورزش در مدارس گفت : در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، شش ساحت در نظر گرفته شده که یکی از آن ها، ساحت تربیت زیستی است لذا اگر قرار باشد از کلیه دروس ارائه شده به دانش آموزان، فقط شش درس حفظ شود، قطعا یکی از آن دروس، ورزش و تربیت بدنی است.
تهرام/۷۲۵۴//۶۱۳۹
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.