به گزارش ایرنا، سیاوش شهریور صبح سه شنبه در جلسهٔ شورای زکات شمیرانات در راستای تشکیل ستاد احسان و نیکوکاری شهرستان خطاب به بخشداران، شهرداران و رؤسای ادارات متولی اعلام کرد: ظرف یک هفته آینده لیستی از اسامی خیران و متمکنان شهرستان تهیه شود تا با توجه به انقباض اعتباری دولت بتوانیم در مواقع اضطرار از مشارکت و کمک این نیکوکاران برای بهبود شرایط معیشت شهروندان بهره مند شویم.

وی ضمن بیان اینکه ۶۰ درصد مدارس شمیرانات نیازمند بازسازی و تعمیرات هستند اذعان داشت: امید است کمبود اعتبارات آموزش و پرورش را با حمایت خیران جبران کنیم و در تلاش هستیم تا هیچ دانش آموزی بدون نوشت ابزار و لوازم مورد نیاز مهر را آغاز نکند.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از مشکلات بزرگ جامعهٔ امروز، خانواده است. آمار طلاق نشان از شرایط سخت خانواده ها دارد و ما موظفیم علاوه بر اقدامات اجتماعی از خانواده های نیازمند حمای مالی نیز داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در شمیرانات تأکید کرد: رشد فقر بر بنیان های اساسی جامعه تأثیر منفی می گذارد و نباید به این مسئله بی اعتنا بود چرا که علاوه بر توصیه های مؤکد خداوند در قرآن کریم و ائمه کمک به نیازمندان یک مسئولیت اجتماعی مهم نیز به شمار می آید.

شهریور اعلام کرد: هزار خانوار در شمیرانات تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند و برخی از نیازمندان آبرومند نیز در لیست سازمان های حمایتی ثبت نشدند اما همواره تلاش کردیم تا شناسایی شوند و تحت حمایت خیران قرار بگیرند.

فرماندار شمیرانات یادآور شد: با هماهنگی های صورت گرفته بسیاری از متمکنان شهرستان، امسال نذورات خود در ماه محرم را در مناطق مستحق و حتی شهرستان های دیگر خیرات کردند که بازتاب خوبی نیز در سطح استان داشت.

وی تأکید کرد: شمیرانات از لحاظ تمرکز قدرت و ثروت یکی از شهرستان های مهم کشور به شمار می آید و به مراتب توقع همکاری و هم افزایی از شمیرانات بیشتر است لذا امیدواریم با همکری و همت مسئولان و خیران بتوانیم به خوبی به وظیفه دینی و اجتماعی خود عمل کنیم و شرایط معیشت را برای طبقه ضعیف جامعه بهبود بخشیم.

حسین طاهر محمدی، عضو هیأت رئیسه اتاق اصناف ایران نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: بسیج اصناف علیرغم تمام مشکلات بازاریان در این وضعیت اقتصادی همواره در طول سال کمک رسانی به نیازمندان را انجام می دهد و قطعاً در شرایط ویژه مثل بازگشایی مدارس نقش مؤثری در این مشارکت مردمی خواهد داشت.

به گفتهٔ وی اصناف کشور تاکنون ۴۰ میلیارد تومان به مناطق سیل زده کشور کمک کردند.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.
تهرام/۹۸۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.