به گزارش ایرنا، عبدالرضا فولادوند روز دوشنبه در مراسم رونمایی و الصاق نمادین برچسب سرویس مدارس شهر تهران افزود: ۴۱ هزار کلاس امسال پذیرای یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز پایتخت خواهند بود که ۲۹ هزار مورد از آنها را کلاس مدارس دولتی و مابقی را غیر دولتی تشکیل می دهند.

وی اضافه کرد: باید به نحوی سرویس مدارس و ناوگان حمل و نقل دانش آموزان را ساماندهی می کردیم که خانواده ها با اطمینان فرزندان خود را به ما بسپارند و از تامین امنیت آنان مطمئن باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به راه اندازی سامانه «سپند» برای ساماندهی سرویس مدارس اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط متفاوت شهر تهران از لحاظ گستردگی و جمعیت دانش آموزی آن در مقابل بهره گیری از این سامانه مقاومت نکرده ایم.

وی ادامه داد: تاکنون ۲۴ هزار خودرو  توانسته اند در این سامانه ثبت نام کنند و یکی از اشکالات جدی وارد به آن ارائه نکردن اطلاعات جزئی به مسئولان است که باید برطرف شود.

فولادوند بیان کرد: ۱۴ میلیون دانش آموز در سطح کشور باید در اول مهر بر سر کلاس درس حاضر باشند و ساماندهی و ارائه خدمات به این تعداد از دانش آموزان به تنهایی از عهده آموزش و پرورش بر نمی آید و همکاری و مساعدت سایر نهادها را نیز می طلبد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: اکنون ۱۴ هزار کلاس درس در پایتخت نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی هستند.

وی اعلام کرد: در مجموع ۵۶ هزار معلم مسئولیت تعلیم و تربیت دانش آموزان را در سال تحصیلی جدید بر عهده خواهند داشت.

فولادوند اظهارداشت: ۱۸ هزار نیروی کار، مسئولیت آماده سازی مدارس تهران را برای سال تحصیلی جدید بر عهده گرفته اند.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: امسال هفت هزار نیروی کار در این اداره کل بازنشسته شدند در حالی که تعداد نیروی جدید اضافه شده به این مجموعه به ۴۹۰ نیرو می رسد و هیچ تناسبی میان این ارقام مشاهده نمی شود.

وی تاکید کرد: تا سال ۱۴۰۴، ۵۶ هزار همکار فرهنگی از این مجموعه بازنشسته می شوند و در صورت تداوم روند کنونی جذب نیروی جدید، این اداره کل با بحران نیروی انسانی مواجه خواهد شد.

مدیرعامل تاکسیرانی شهر تهران نیز در ادامه این جلسه گفت: خدماتی که در قالب سرویس مدارس ارائه می کنیم، فراتر از خدماتی است که به ناوگان حمل و نقل تاکسیرانی پایتخت می دهیم.

علیرضا قنادان با بیان اینکه ما فضای سرویس مدارس را امتداد فضای آموزشی می دانیم، افزود: در کنار این موضوع باید بحث امنیت دانش آموزان و سلامت محیط جابجایی آنان مد نظر قرار گیرد.

وی به تلاش این سازمان برای ساماندهی ناوگان سرویس مدارس پیش از آغاز سال تحصیلی در پایتخت اشاره کرد و یادآور شد: اکنون ۵۰ درصد برچسب سرویس مدارس آماده توزیع و نصب بر روی خودروهای تایید شده است.

مدیرعامل تاکسیرانی شهر تهران به حضور تعدادی از رانندگان خودروهای شهری در ناوگان سرویس مدارس اشاره کرد و اظهار داشت: ۷۵ درصد صلاحیت این رانندگان تاکنون تایید شده است.

قنادان متوسط سن رانندگان این ناوگان را ۴۸ و میانگین سن خودروهای ثبت شده را کمتر از هفت سال اعلام کرد و از تشدید نظارت بر عملکرد و صلاحیت رانندگان و سلامت خودروها در سال تحصیلی جاری خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: هزینه حمل و نقل سرویس مدارس برابر با مصوبه شورای شهر امسال، ۲۰ درصد نسبت به سال تحصیلی گذشته افزایش یافته است.

مدیرعامل تاکسیرانی شهر تهران تاکید کرد: مردم می توانند در صورت مشاهده هر نوع اشکال یا تخلفی در سرویس مدارس، موضوع را به سامانه تاکسی رانی پایتخت جهت رسیدگی اطلاع رسانی کنند.

معاون ترافیک فرماندهی پلیس راهور تهران بزرگ نیز در ادامه این جلسه از برگزاری مانور بزرگ آغاز به کار مدارس خبر داد و گفت: ورود ۲۰۰ هزار دانش آموز با ناوگان سرویس مدارس، حضور والدین با خودروها و به همین تعداد ورود کارمند و معلم به خیابان ها در ابتدای مهر، نیازمند یک مانور، آماده سازی و هماهنگی نهادهایی مرتبط با ترافیک شهری پایتخت است.

مجید رضایی اضافه کرد: تاکنون در همین زمینه به یک هزار و ۲۰۰ نفر از رانندگان سرویس مدارس آموزش های لازم را ارائه و مجوز مورد نیاز را اعطا کرده ایم.

وی یکی از مهمترین دغدغه های پلیس راهور را مدارس واقع در نقاط پرتردد، واقع در حاشیه بزرگراه ها یا کوچه هایی با دسترسی کم خواند و از مدیران و مسئولان این مدارس خواست تا اقدامات لازم را برای تامین امنیت دانش آموزان و نظارت بر تردد خودروها در مقابل این مراکز را داشته باشند.

در پایان این مراسم از برچسب سرویس مدارس رونمایی و به شکل نمادین این برچسب بر روی تعدادی از تاکسی ها نصب شد.

تهرام/۳۰۰۱//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.