به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران حسن شکری با بیان اینکه تیم های حفاظت منابع طبیعی برای مقابله با آتش سوزی های احتمالی در آماده باش کامل به سر می برند، عامل انسانی در وقوع این گونه آتش سوزی ها را مهم دانست و ابراز داشت: بر اثر یک بی احتیاطی و سهل انگاری سطح وسیعی از عرصه های طبیعی دچار آتش سوزی شده و خسارات جبران ناپذیری متوجه طبیعت می شود که در این خصوص لازم است آحاد جامعه مسئولانه و با دقت بیشتری با طبیعت برخورد کنند.

وی نکات و توصیه های ایمنی را مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد: به منظور پیشگیری از وقوع آتش سوزی در عرصه های طبیعی، از عموم مردم و مسافران درخواست می شود هنگام مراجعه به عرصه های جنگلی و مرتعی از روشن کردن آتش، رهاکردن وسایل شیشه ای و ته سیگار جداً خودداری کنند.

این مقام مسئول منابع طبیعی شهرستان شمیرانات از عموم مردم خواست درصورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی های احتمالی در عرصه های منابع طبیعی، مراتب را فوراً از طریق سامانه ۱۵۰۴ اطلاع رسانی کنند.

شکری ادامه داد: در تعطیلات اخیر که مصادف با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی بود خوشبختانه هیچ موردی از وقوع آتش سوزی و تصرف در عرصه های منابع طبیعی شهرستان شمیرانات گزارش نشده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات با هشدار نسبت به اینکه آتش همچنان در کمین اراضی جنگلی و مرتعی است اظهار کرد: با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش دما در روزهای آینده و احتمال آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی ضروری است که شهروندان و گردشگران احتیاط و دقت لازم را در هنگام مراجعه به طبیعت داشته باشند.

امسال بیش از ۱۰۰ هکتار ار عرصه های جنگلی استان تهران دچار آتش سوزی و خسارت شد.

بیشتر این حوادث در مراتع کوهستانی و شمالی استان تهران روی داده بود.

تهرام/۷۲۴۳//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.