محمد هادی اطهری روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی از خدمات غیرحضوری ما در حال حاضر عبارتند از اعلام سوابق، درخواست دفترچه، نام نویسی، خدمات سابقه، درخواست کمک‌هزینه ازدواج، محاسبه‌ غرامت دستمزد بیماری، درخواست کمک هزینه بارداری، درخواست‌هزینه کفن ودفن، درخواست بازرسی و محاسبه خرید سربازی هستند.

وی با اشاره به خدمات نیمه حضوری و غیرحضوری در دست اقدام خاطر نشان کرد: نام نویسی کارگاه‌های جدید، درخواست تغییرنام کارگاه، اعلام تغییرفعالیت کارگاه، تغییرکارفرما، نام نویسی غیر حضوری بخشی از ۴۵ مورد خدمات نیمه حضوری این شعبه است که به زودی فعال خواهد شد.

رییس شعبه تامین اجتماعی رودهن گفت: این شعبه در بسیاری از معیارهای عملکرد رتبه نخست را کسب کرده و در شهریورماه امسال شعبه رودهن، رتبه سوم خدمات غیرحضوری را در بین ۱۴ شعبه به دست آورده است.

اطهری با بیان اینکه تعداد کل بیمه شده‌های اصلی در این شعبه ۴۸ هزار و ۳۵۸ نفر هستند، خاطر نشان کرد: افزون بر ۷ هزار نفر مستمری بگیر و ۷۳ هزار و ۴۷۶ هزار نفر بیمه شده تبعی (خانواده) در این منطقه داریم.

وی افزود: این شعبه هر ماه ۳میلیارد تومان مقرری بیمه بیکاری به بیش از یک هزار و صد نفر پرداخت می‌کند و درهرماه هزینه تعهدات کوتاه مدت تامین اجتماعی نظیر غرامت دستمزد، غرامت بارداری، کمک هزینه ازدواج، هزینه پروتز و اروتز (داخل بدن مانند پلاتین) هزینه کفن و دفن در حدود ۳۵۰ میلیون تومان است.

رییس شعبه تامین اجتماعی رودهن با بیان اینکه دفاتر بیمه در سراسر منطقه به منظور سهولت دسترسی بیمه شدگان و مستمری بگیران خدمات رسانی می‌کنند، عنوان کرد:  شعبه رودهن به عنوان شعبه مادر با یک شعبه کارگزاری در منطقه صنعتی خرمدشت و یک شعبه اقماری کارگزاری در منطقه بومهن و یک شعبه اقماری سازمان در شهر پردیس خدمات رسانی می‌کنند.

اطهری عنوان کرد: تمامی کارفرمایان بر اساس ماده ۳۹ تامین اجتماعی موظفند که کارگران خود را نزد سازمان تامین اجتماعی بیمه کنند، هفت درصد از حقوق و مزایای بیمه شده و ۲۳ درصد هم از درآمد کار فرما کسر می‌شود و در نهایت کار فرما ۳۰ درصد حق بیمه را بر اساس یک لیست به سازمان تامین اجتماعی به صورت الکترونیکی یا به صورت حضوری پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به فراربیمه‌ای برخی از کارفرمایان در منطقه خاطر نشان کرد: واحد بازرسی ما به شکایات بیمه شدگان و کارفرمایان رسیدگی می کند، کارگاه‌های قانون گریزرا شناسایی کرده و به آنها به منظور بیمه اجباری کارگران، کد کارگاهی تخصیص می‌دهند تا کارگران پس از ثبت نام در لیست بیمه ازخدمات بیمه تامین اجتماعی بهره مند شوند.

رییس شعبه تامین اجتماعی رودهن اظهار داشت: درخواست بازرسی یکی از خدمات غیر حضوری این شعبه است و بیمه شدگان با ثبت مشخصات شخصی خود در بخش بازرسی و فعال کردن آن درخواست خود را به ما اعلام کرده و در نوبت بازرسی قرار می گیرند و پس از آن همکاران ما برای بازرسی کشفی به کارگاه‌های فعال و نیمه فعال اعزام شوند.

اطهری افزود: بیمه شدگان و کارفرمایان شکایات خود را با واحد بازرسی ما به شماره ۷۶۵۰۸۹۹۰در میان بگذارند.

این مقام مسول با اشاره به شرایط محیط واقعی کار اظهار داشت: فارغ التحصیلان دانشگاه با مدرک کار شناسی و بالاتر اگر طی دو سال قبل ازدرخواست خودشاغل نبوده و  سابقه حق بیمه‌های نداشته باشند مشمول این طرح خواهند شد و در زمان کارآموزی با توجه به رتبه تحصیلی خود دستمزد گرفته و در صورت توافق با کارفرما جذب کارگاه خواهند شد.

  شهرستان پردیس با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.

تهرام/۹۴۴۱//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.