به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، اصغر عطایی افزود: این بارش های بی سابقه موجب شد تا چندین متر واریزه (رسوبات و سنگ ریزه) در ۵۳۰ کیلومتر مسیر اصلی مسیل های پایتخت که اغلب سرپوشیده است، انباشته شود.

وی ادامه داد: از برخی نقاط این مسیل ها و کانال ها نزدیک به چند هزار کامیون شن و ماسه خارج شد.

به گفته این مقام مسئول، همچنین در بازه زمانی ۱۵ مرداد تا ۱۵ شهریور ۱۰ هزار کیلومتر از شبکه فرعی انهار نیز لایروبی و معایب احتمالی آن ها برطرف شد.

عطایی با اشاره به اینکه از امروز (۲۳ شهریور) مجددا در طرحی یک ماهه کانال ها و مسیل های اصلی در دست لایروبی قرار می گیرد، گفت: معاونت خدمات شهری به طور مداوم فعالیت مناطق را در این زمینه رصد و پایش می کند، در شبکه های فرعی ما شاهد آبگرفتگی های معمولی هستیم اما اگر مسیل های اصلی به خوبی لایروبی نشوند امکان وقوع سیل وجود دارد.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران تصریح کرد: برخی کانال هایی که دچار مشکل شده بودند شناسایی و اطلاعات آن ها به مدیریت کلانشهر تهران اعلام شده و معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در حال رفع عیب از این کانال هاست.
عطایی تاکید کرد: این تمهیدات و پیش بینی ها می تواند این اطمینان خاطر را به شهروندان بدهد که ما آمادگی هر گونه بارشی را داریم و به همین منظور گزارش اقدامات به صورت منطقه ای احصاء و در جلسات با مدیران به آن ها گزارش می شود.
وی با اشاره به بروز مشکلات در برخی از رودهای خارج از حریم شهر تهران که در نهایت به پایتخت وارد می شوند، عنوان کرد: بعضا دیده می شود کامیون ها به این رودخانه ها نخاله می ریزند و از این طریق نخاله ها وارد مسیل های شهر تهران می شود، برای این امر باید تمهیدات قهریه ای از سوی دستگاه های متولی در نظر گرفته شود چراکه این موضوع جان انسان ها را نشانه می گیرد.

عطایی با بیان اینکه برخی افراد شبانه و به صورت مخفیانه ضایعات صنعتی و کارگاهی را در مسیل ها تخلیه می کنند، خاطرنشان کرد: این امر باعث بروز مشکلات در شهر می شود و لازم است با این افراد برخورد قاطع و قانونی شود.

تهران/۹۳۴۳//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.