به گزارش ایرنا، مردم شهرستان های ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک از صبح سه شنبه با حضور در مساجد و حسینیه‌ها، پس از خواندن زیارت عاشورا و زیارت ناحیه مقدسه، با مرثیه‌خوانی و عزاداری به خیابان‌های شهر آمده و با حرکت در مسیرهای منتهی به آستان مقدس امامزادگان مدفون در این شهرستان ها، به سینه زنی و زنجیر زنی پرداختند.
هیأت های سینه زنی و زنجیر زنی در خیابان های شهرها و روستاها به راه افتادند تا خود را برای عزاداری سید و سالار شهیدان به مزار امامزادگان مدفون در شهرستان ها برسانند.  
خیابانهای ورامین از ابتدای روز مملو از جمعیت عاشقی است که فریاد یا حسین(ع) و عزا و ماتم سر داده‌اند و کوچک و بزرگ، زن و مرد در عزای عزیز دل پیامبر اسلام بر سر و سینه زدند.
هیات‌های عزاداری در شهر ورامین و روستاهای اطراف در صفوفی منظم به سمت گلزار شهدای سید فتح الله، گلزار شهدای حسین رضا، امامزاده یحیی، امامزاده سکینه بانو و طاهر و مطهر خیرآباد حرکت کردند تا مراسم عاشورای حسینی را در این مکان‌های مقدس برپا نمایند.  


نیروهای سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری و نیروهای انتظامی در محل اجتماع عزاداران حضور داشته و امنیت مناطق مختلف را تأمین می کنند.
در آئینی سنی، مردم شهرستان ورامین با پخت حلیم، از هزاران نفر از عزاداران حسینی پذایریی و نذری خود را بین مردم توزیع کردند.
در شهرستان مقدس پیشوا  مدفن امامزاده جعفر (ع)  نیز زائران و مجاوران با حضور در صحن با صفای امامزاده جعفر (ع) به عزاداری پرداختند.
صدها هیأت عزاداری مقیم شهرستان و میهمان از سایر شهرستان ها که برای عرض ارادت و تسلیت به برادر  امام رضا(ع) وارد پیشوا شده اند، در فاصله چند کیلومتری تا صحن و سرای این امامزاده واجب‌التعظیم به صف ایستاده تا به نوبت وارد حرم شده و به عزاداری بپردازند.
در حاشیه برپایی مراسم عزاداری، شبیه خوانان با اجرای برنامه سنتی تعزیه، گوشه ای از مصائب اهل بیت عصمت و طهارت را به نمایش گذاشتند.
در شهرستان قرچک نیز هیات‌های عزاداری با حرکت به سمت آستان مقدس امامزاده بی‌بی‌زبیده و امامزاده ابراهیم ولی آباد به عزاداری و سینه زنی پرداختند.
تهرام/۷۲۵۴//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.