به گزارش ایرنا، امروز مردم جنوب پایتخت در کنار زائران و مجاوران حرم سیدالکریم(ع) با حضور در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) بر سر و سینه زده و اشک ماتم ریختند.

عزاداران در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در سوگ شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش بویژه حضرت قمر بنی هاشم(ع) سقای دشت کربلا و سالار لشکر امام حسین(ع) به عزاداری پرداختند.

حضور دسته‌های مختلف و غیرایرانی‌های مقیم شهرری با مرثیه سرایی و مداحی مداحان اهل بیت(ع) به روش‌های سنتی از دیگر جلوههای این مراسم معنوی بود.

شهرری امروز شاهد عاشقانه‌ترین و باشکوه‌ترین آیین‌های معنوی عزاداری بود که در آن شیفتگان مکتب اهل بیت(ع) آمده اند تا در سوگ مظهر عشق و ولایتمداری، جوانمردی و وفاداری، علمدار دشت کربلا حضرت ابوالفضل العباس(ع) اینگونه عشق و ارادت خویش را به خاندان پاک عصمت و طهارت(ع) به نمایش گذارند.

بیرق‌ها و علم‌های عزاداری از صحن‌های مختلف حرم حضرت معصومه(س) برافراشته شده و صدای طبل‌ها، سنج‌ها و شیپورها از ماذنه‌های این حرم نورانی طنین‌انداز شده است، مردم مومن با حضور در این حرم، کبوتر دلشان را روانه گنبد طلایی حضرت ابوالفضل العباس قمر بنی هاشم(ع) و بین الحرمین کرده‌اند.

مردم عزادار با چشمانی اشکبار و قلبی غم‌بار در کنار مضجع شریف عبدالعظیم(ع) زیارت‌نامه و زیارت عاشورا قرائت کردند و این‌گونه از پیام‌های کربلا که ولایتپذیری، ایثار، امر به معروف و نهی از منکر است درس زندگانی میآموزند.

به گزارش ایرنا، در روز چهارم شعبان سال ۲۶ هجری قمری حضرت عباس فرزند امام علی(ع) و ام البنین در مدینه چشم به جهان گشود. عباس بن علی با کنیه «ابوالفضل» و «ابوفاضل» و لقب های قمربنی هاشم، سقا، صاحب لواء الحسین، علمدار، ابوالقِربه، عبد صالح و باب الحوایج در بین مردم شناخته شد.

عباس (ع) در مکتب امام علی(ع) مولای اول شیعیان و برادرانی چون امام حسن(ع) و امام حسین (ع) از سلسله ولایت و امامت رشد و تربیت یافت.

حضرت ابوالفضل(ع) ۳۵ ساله بود که در صحرای کربلا حضور داشت و درس هایی از آزادی، دلاوری، ولایت مداری، ایثار، وفاداری، ادب، تقوا و ایمان را که آموخته بود به نمایش گذاشت.

تاسوعای حسینی(ع) به نام نامی سقای کربلا معروف شده است و مردم در این روز با برگزاری آیین های مختلف، به یاد مظلومیت و رشادت های قمر بنی هاشم عزاداری می کنند.

۶۰۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.