به گزارش ایرنا شهربانو امانی روز یکشنبه در یکصد و شصت و سومین جلسه شورا با اشاره به فراوانی موتورسیکلت‌ها در سطح شهر اظهارداشت: موتورسیکلت‌ها منشأ آلودگی بیشتری در شهر هستند و ضریب ایمنی پایینی دارند به همین دلیل درصد تلفات بیشتری از تصادفات را به خود اختصاص داده‌اند.
امانی افزود: بر اساس آمار رسمی، میزان شماره‌گذاری موتورسیکلت‌ در تهران در سال ۹۶، دو میلیون و  ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت بود در حالی که آمار غیررسمی حکایت از وجود ۳.۵ میلیون موتورسیکلت در شهر دارد.
وی عنوان کرد: بیشتر این موتورسیکلت‌ها کاربراتوری هستند و سن فرسودگی  را رد کرده اند.
امانی ادامه داد: در حال حاضر ۶۴ درصد این موتورسیکلت‌ها که در شهر تردد می‌کنند، از رده خارج هستند.
عضو شورای تهران با اشاره به سهم هفت برابری تولید آلایندگی موتورسیکلت‌های کاربراتوری نسبت به یک خودرو  استاندارد یورو ۴ گفت: درخواست می‌کنم شهرداری تهران برای ساماندهی موتورسیکلت ها چاره‌اندیشی کند.
امانی ادامه داد: سال ۹۶ تصادفات منجر به فوت ۲۴۶ نفر بود که ۳۶ درصد از جان باختگان حوادث رانندگی را موتورسیکلت‌ها تشکیل می دادند.
وی افزود: در سال گذشته ۲۴۷ نفر که ۳۸ درصد از فوت‌شدگان را شامل می‌شود و امسال ۳۲ نفر فوت شده‌اند.
امانی ادامه داد:  در کنار این آمار، موضوع سلب آرامش و تخلفات رانندگی از قبیل حرکت در خلاف جهت و تردد در پیاده‌رو  است.  

امانی با تاکید بر ضرورت ارایه آموزش به شهروندان در این  خصوص گفت: معاونت حمل و نقل ترافیک نیز همانطور که برای خودروها وسواس به خرج می‌دهد، برای ساماندهی موتورسیکلت‌ها نیز چاره‌اندیشی کند.

درخواست تجدید نظر در احکام زنان 
وی در پایان از رییس قوه قضائیه خواست با توجه به سخنرانی‌هایی که در خصوص عدالتخواهی و مبارزه با فساد مطرح شده، به احکام زنان به ویژه خبرنگاران خانم و فعالان کارگری ورود کرده و در این احکام تجدیدنظر شود.

تهرام/۷۲۴۴//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.