کریم ذوالفقاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد:‌ امسال ۱۱ هزار و ۸۵۲ هکتار از اراضی کشاورزی استان‌تهران زیر کشت‌کلزا می رود.
به گفته وی پیش بینی می شود در کشت پاییزه امسال ۲۹ هزار و ۶۳۰ تن کلزا در استان تهران تولید شود.
ذوالفقاری با اشاره به توزیع ۵۰۰ کیلوگرم بذر در سطح استان‌تهران تاکید کرد: باتوجه به شرایط اقلیمی متفاوت شهرستان‌های استان، برای کشت کلزا متناسب با اقلیم هر منطقه، نمونه‌های مختلفی از بذر در اختیار کشاورزان شهرستان‌ها قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه به میزان نیاز بذر کلزا در چندین رقم در استان موجود است، از مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها خواست تا در تامین بذر کلزا کاران و تقاضایابی کشت اهتمام ورزند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان‌تهران با اشاره به تلاش برای کاهش وابستگی به واردات دانه‌های روغنی اظهار داشت: دولت و وزارت جهاد کشاورزی برای خرید تضمینی ۲ محصول گندم و دانه‌های روغنی از جمله کلزا فوق‌العاده مصمم بوده و همواره دنبال خرید حداکثری آن هستند.‌
وی ارزش محصول کلزا را ۲.۵ برابر گندم دانست و یادآور شد: کشت این نوع محصول از طرفی سبب افزایش درآمد کشاورزان شده همچنین حاصل‌خیزی خاک را به دنبال دارد.
ذوالفقاری خاطرنشان کرد: آب مصرفی محصول کلزا ۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در هکتار کمتر نسبت به سایر غلات از جمله گندم است.

استان‌تهران دارای ۱۸۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

کشت پاییزه استان‌تهران از اواخر شهریورماه آغاز می شود و حدود نیمی از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گندم، جو و کلزا (دانه های روغنی) می رود.

تهرام/۷۲۴۳//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.