احمد صفوی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۱۸ روستای این شهرستان از ابتدای سالجاری تاکنون صاحب کتابخانه شده‌اند و مابقی روستاها نیز تا پایان امسال تجهیز به کتابخانه می‌شوند.

وی تصریح کرد: مخزن این کتابخانه‌ها توسط اداره تبلیغات اسلامی و نهاد کتابخانه‌های عمومی تکمیل می‌شود و دهیاران تنها مکان مورد نظر را در اختیار اداره ارشاد قرار داده و سایر هماهنگی‌ها در این مورد انجام می‌شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد ری اضافه کرد: در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و ایجاد زیر ساخت‌های فرهنگی لازم برای تبدیل شدن ری به پایتخت کتاب ایران، کارشناسان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از روستاها و بخش‌ها بازدید و با دهیاران گفت و گو کردند.

وی بیان کرد: در این بازدید ظرفیت‌های فرهنگی موجود در روستاها مورد بررسی قرار گرفت و برپایی غرفه‌های فرهنگی در طول سال جاری، ایجاد نمایشگاه‌های کتاب و تعامل لازم با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از مصوبات این جلسات بود.

صفوی ادامه داد: هم اکنون با ۱۸ روستای این شهرستان با هدف رفع مشکلات و نیازهای فرهنگی، تفاهم‌نامه کتابخوانی منعقد شده و تا پایان سال، مابقی روستاهای دارای دهیاری نیز این تفاهم‌نامه منعقد می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: طرح کافه کتاب نیز در چندین نقطه شهرری اجرا شده و قرار است در روستاها نیز اجرا شود.

رییس اداره ارشاد ری عنوان کرد: کافه کتاب‌ها و صاحبان‌شان فرصت را مهیا می‌کنند تا در ضیافت دانایی قدم بگذارند و شهروند امروزی که کافه گردی به یکی از تفریحات اصلی اش بدل شده، خوب است کنار فنجان قهوه‌اش، چند ورق هم کتاب سفارش دهد.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری به لحاظ سرانه کتابخانه ای دارای ۱۰ کتابخانه شهری، ۸ کتابخانه روستایی (نهاد کتابخانه ها)، ۱۰ کتابخانه مشارکتی (بیمارستان، مدرسه و ...)، ۶ کتابخانه شهرداری، یک کتابخانه در آستانه حضرت عبدالعظیم(ع) و ۱۲ کتابخانه در مساجد شهری است.

همچنین ۱۱۰کانون فرهنگی هنری در مساجد این شهرستان فعالیت دارند. ۱۴ نماینده سراسری و یک نشریه محلی (آوای ری) در شهرری فعال هستند.

۶۰۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.