به گزارش روز شنبه ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران وی ظهر امروز در گردهمایی دبیران و اعضای شوراهای نماز و امر به معروف و نهی از منکر در محل بوستان گفت‌وگو از حاضران برای حضور در این نمایشگاه دعوت کرد.

به گزارش ایرنا هرسال در آستانه شروع ماه محرم به منظور عرضه تولیدات فرهنگی مورد نیاز هیات های عزاداری متناسب با عزاداری امام حسین(ع) نمایشگاه عطر سیب در محل بوستان گفت و گو به همت شهرداری تهران برگزار می‌شود.

شهردار تهران در ادامه سخنان خود قیام امام حسین (ع) را مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر دانست.

وی به جمله‌ای از امام حسین (ع) درباره امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و گفت: از ایشان پرسیدند چرا قیام می‌کنید و حج را نیمه تمام رها کردید؟ حضرت فرمودند من برای اصلاح جامعه جدم و احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام می‌کنم؛ ایشان حرکت خود را مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر بیان کردند.

حناچی ادامه داد: شهید مطهری نیز نقل می‌کند از سید الشهدا(ع) پرسیدند جمله‌ای از حضرت رسول (ص) را بیان کنید که ایشان این روایت را از جدشان نقل کردند که «خداوند کارهای بزرگ را دوست دارد»؛ به عقیده شهید مطهری حتی انتخاب این جمله نشان از روح بزرگ امام حسین (ع) دارد.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: ما هم وظیفه داریم در تمام مراحل زندگی حتی در سخت‌ترین شرایط کارهایمان را به بهترین شکل انجام دهیم؛ حتی اگر با سیلی صورتمان را سرخ نگه داریم وظیفه داریم به بهترین نحو خدمت کنیم.

شهردار تهران اضافه کرد: زمانی فکر می‌کردم چگونه عزاداری سید الشهدا (ع) در طول هزار و 400 سال تداوم یافته و هر سال جلوه‌های مختلفی داشته است که شاید دلیل خاص آن در ایران آن است که امام حسین (ع) بخشی از زندگی ما ایرانیان است و در تمام شئون زندگی ما جریان دارد. 


تهرام/۹۳۵۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.