به گزارش روز شنبه ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، پیروز حناچی در این آیین ضمن تشکر از همکارانش در شهرداری تهران که از روز گذشته در نقاط مختلف شهر فضا را برای عزاداری حضرت سیدالشهدا آماده می‌کنند اظهارداشت: برای عزاداری امام حسین (ع) و آئینی که راهنمای زندگی ما و تمام آزادگان جهان هست، بوده و خواهد بود آماده می‌شویم.
وی با تأسی به یکی از جملات معروف امام حسین (ع) در آستانه سفر به کربلا افزود: ایشان می‌فرمایند مردم بندۀ دنیایند و دین بر زبانشان می‌چرخد و تا وقتی زندگی‌هاشان بر محور دین بگردد، در پی آنند، امّا وقتی به وسیلۀ «بلا» آزموده شوند، دینداران اندک می‌شوند.
شهردار تهران توضیح داد: امام در این قطعه می‌فرمایند که دین‌داری به راحتی نیست و در شرایط سخت است که معتقدان و متظاهران از هم جدا می‌شوند.
وی اضافه کرد: مصداق بارز این موضوع را در قرآن کریم هم می‌بینیم که «فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِینَ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ عَلَی الْقَاعِدِینَ دَرَجَةً ۚ وَکُلًّا وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنَیٰ ۚ وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِینَ عَلَی الْقَاعِدِینَ أَجْرًا عَظِیمًا».
وی خاطرنشان کرد: آغاز عزاداری حضرت اباعبدالله (ع)، آغاز شور و شعور حسینی است و ان‌شاءالله بتوانیم در تمام هیات‌های مذهبی از این روزها برای نزدیک شدن به تفکر ایشان استفاده کنیم.  

به گزارش ایرنا، بزرگترین پرچم یا حسین امروز در اراضی عباس‌آباد افراشته شد.

تهرام/۹۳۵۳//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.