به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری روز شنبه در مراسم تجدید میثاق کارکنان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با آرمان های بلند امام راحل اظهار داشت: هم اکنون ٩٠ هزار تعاونی در ١٤ شاخه و رشته مختلف در کشور وجود دارد که نقش بسزایی در اشتغال، تولید و اقتصاد کشور ایفا می کند.
وی افزود: تعاونی ها در صورت حمایت می توانند نقش بسزایی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور ایجاد کنند.
شریعتمداری با بیان اینکه تغییر نگاه به تعاونی ها در این دولت بسیار متحول و بهتر از گذشته شده است، عنوان کرد: رویکرد جدید به تعاونی ها به معنای مردمی سازی اقتصاد کشور است، مردم سازگاری زیادی با این نوع نگاه دارند.
وی یادآور شد: در گذشته سازمان توسعه و عمران شهرها در دست افراد خاصی بود امروز با تغییر رویکرد و ایجاد تعاونی های مردمی توسعه و عمران شهرها هم اکنون بیش از ٨٠ تعاونی در ٢٠ شهر کشور ایجادشده و زمینه اشتغال ٧ هزار نفر فقط در این تعاونی های محیا شده است.
شریعتمداری در ادامه با بیان اینکه سابقه تعاونی ها در کشور ٩٥ سال است، ابراز کرد: رویکرد به تعاونی ها در طول سالیان گذشته دچار دگرگونی های زیادی شده ولی آنچه که اهمیت دارد این است که تعاونی ها پس از انقلاب اسلامی دچار تحول بزرگی شده اند.
وی ادامه داد: مردم همانگونه که در روند پیروزی انقلاب با اتحاد خود نقش بسزایی داشتند همان روال را در ایجاد تعاونی و رفع مشکلات هشت سال دفاع مقدس و مشکلات معیشتی خود پیش گرفتند.
شریعتمداری اظهار داشت: تعاونی ها نقش مهمی در توزیع اقلام اساسی مردم طی هشت سال جنگ تحمیلی و پس از آن در عرصه اقتصادی داشته اند.
وزیر و کارکنان وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه جمعی از نمایندگان تعاونی های سراسر کشور امروز (شنبه) به مناسبت آغاز هفته تعاون با حضور در حرم مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب با آرمان های والای ایشان تجدید میثاق کردند.
شرکت کنندگان در این مراسم معنوی پس از تجدید میثاق با سید حسن خمینی یادگار امام راحل دیدار کردند.
٣٢١٨//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.