به گزارش ایرنا، "مباهله" درخواست لعن و نفرین الهی برای اثبات حقانیت است و بین دو طرفی رخ می‌دهد که هر کدام ادعای حقانیت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین «کاظم صدیقی» شامگاه دوشنبه در مراسمی که به مناسبت روز مباهله در تالار شیخ صدوق آستان عبدالعظیم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: ایمان و اتکا به خدا موجب اقتدار ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس شد و مردم با تاسی از مباهله در برابر دشمنان و استکبار ایستادگی کردند.

وی تصریح کرد: اعتقاد به پیروزی و سرلوحه قراردادن اهل بیت(ع) رمز موفقیت و اقتدار ملت ایران در طی چهل سال انقلاب اسلامی است.

امام جمعه موقت تهران افزود: روحیه خط شکنی، فداکاری و نهراسیدن از دشمن موجب پیروزی‌های مستمر شد.

وی به اهمیت و نقش خانواده در جریان مباهله اشاره و عنوان کرد: اگر پیغمبر، فاطمه، حسن و حسین (ع) را نداشت، نمی‌توانست بعنوان کانون قدرت در اسلام بروز و ظهور کند.

حجت الاسلام صدیقی با تاکید بر اینکه خانواده جبهه حق را تقویت می‌کند، گفت: در تمامی دوران انقلاب اگر نسل ما اندک بود در برابر دشمنان پیروز نمی‌شدیم.

وی تکثیر نسل را عامل نقاط قوت جبهه حق دانست و افزود: امروز کشور ایران از ملت‌های مظلوم و ستمدیده جهان حمایت می‌کند و حامی مظلومان است.

به گزارش ایرنا، مباهله در تاریخ اسلام به ماجرایی اشاره دارد که طی آن، پیامبر اسلام(ص) پس از مناظره با مسیحیانِ نجران و ایمان نیاوردن آنان، پیشنهاد مباهله داد و آنان پذیرفتند. با این حال مسیحیان نجران، در روز موعود از این کار خودداری کردند.

واقعه مباهله در ۲۴ ذی‌الحجه سال نهم هجری روی داد و آیه ۶۱ سوره آل عمران به آن اشاره دارد و این واقعه در منابع شیعه و اهل سنت آمده است.

۶۰۰۳/۱۹۷۰

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.