به گزارش ایرنا، طرح آبیاری تحت فشار(قطره ای اتیپ) شرکت دوستان زرین دشت با مساحت ۳۹ و نیم هکتار و با اعتبار هشت میلیارد و ۴۲۸ میلیون ریال در جاده چرمشهر بخش فشافویه ری به بهره‌برداری رسید که کمک بلاعوض دولت در اجرای این طرح پنج میلیارد و ۱۳۵ میلیون ریال و سهم بهره‌بردار نیز سه میلیارد و ۲۹۳ میلیون ریال است.

این اراضی با اشتغال مستقیم ۱۰ نفر به کشت پسته و ذرت علوفه‌ای اختصاص یافته است که با استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری سالانه در حدود ۱۷۸ هزار متر مکعب صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود.

فاز اول آسفالت و جدول‌گذاری معابر اصلی شهرک صنفی عشق آباد واقع در بخش قلعه نو شهرستان ری به مساحت ۳۰ هزار متر مربع با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال از محل ۶۵ درصد خودیاری و ۳۵ درصد اعتبارات حریم نیز از دیگر طرح‌هایی بود که دولت به بهره برداری رسید.

شهرک صنفی عشق آباد در زمینی به مساحت ۸۵ هزار متر مربع احداث شده و دارای ۱۸۰ واحد تولیدی است که در حال حاضر ۱۴۵ واحد با اشتغال ۲ هزار و ۲۰۰ مشغول به کار می باشند.

کتابخانه عمومی روستای تورقوز آباد بخش کهریزک به نام رسول اکرم(ص) از دیگر طرح هایی بود که امروز همزمان با سومین روز از هفته دولت در شهرستان ری به بهره برداری رسید، این کتابخانه در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر مربع و زیربنای ۱۸۰ متر مربع با اعتبار چهار میلیارد و ۵۲ میلیون ریال احداث شده است که ۷۲۰ میلیون ریال از اعتبار این کتابخانه صرف تجهیز و خرید کتاب شده است.

کتابخانه رسول اکرم(ص) دارای سالن مطالعه، بخش ویژه کودک و نوجوان، نشریات، صندوق اصلی و بخش امانات است که هم اکنون دارای ۱۷۴ عضو زن و ۸۶ عضو مرد است، هفت هزار و ۲۶۵ جلد کتاب با موضوعات مختلف در این کتابخانه برای استفاده عموم موجود است که از این میزان ۲ هزار و ۲۸۴ جلد آن مخصوص کودکان و نوجوانان است.

نخستین زمین چمن مصنوعی روستای صالح آباد شرقی به نام "شهید محمد عباس پور" در زمینی به مساحت یکهزار و ۱۰۰ متر و زمین فوتبال ۹۶۰ متر مربع با اعتبار ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از محل ارزش افزوده احداث شده است.

این زمین چمن مصنوعی که برای فوتبال هفت نفره و همچنین فوتسال طرحی شده است دارای رختکن، سرویس بهداشتی و نورافکن برای بازی در هنگام شب است که به نوجوانان و جوانان روستایی شهرستان ری امکان تمرین در مکانی امن را می دهد.

نخستین مجموعه ورزشی چند منظوره روباز ویژه بانوان شهرستان ری در روستای صالح آباد شرقی با اعتبار یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال از محل ارزش افزوده و در زمینی به مساحت ۴۳۰ متر مربع احداث شده است.

این مجموعه ورزشی به بانوان روستایی شهرستان ری اجازه انجام ورزش های توپی از جمله والیبال، فوتبال و بستکبال را در مجموعه ورزشی محصور و روباز می دهد.

همچنین میدان ابن سینا روستای دهنو از توابع بخش کهریزک از دیگر طرح‌هایی بود که امروز همزمان با سومین روز از هفته دولت با اعتبار ۳۸۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید، این میدان دارای تندیس ابوعلی سینا، سکو و محوطه چمن می باشد که در ابتدای ورودی روستای دهنو قرار گرفته است.

شهرستان ری با جمعیتی در حدود یک میلیون نفر با پنج بخش مرکزی، قلعه نو، فشافویه، کهریزک و خاوران در جنوب استان تهران قرار گرفته است.

/۶۰۰۳/۳۲۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.