به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت السلام حسین توسلی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس در جمع نمازگزاران ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیر اظهار داشت:  مقام معظم رهبری بر کار جهادی و انقلابی تاکید دارند و مردم ما در سیل فروردین ماه امسال به خوبی نشان دادند که با روحیه جهادی کارها را به خوبی از پیش می‌برند.

وی در ادامه افزود: در  پردیس مساجد شهرهای پردیس، بومهن، بخش جاجرود، دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در سیل اخیر با اتکا به جوانان توانمند و انقلابی با روحیه جهادی خود به یاری سیل زدگان رفتند.

امام جمعه شهر پردیس با اشاره به بیگانگی جوانان با مفاخر شیعه خاطر نشان کرد: 40 سال از انقلاب می‌گذرد اما بسیاری از جوانان ما با مفاخر شیعه بیگانه هستند، بیش از ۸۰۰ بنای مهم به عنوان میراث فرهنگی از دوران صفوی به یادگار مانده که حاصل تلاش و حضور مفاخر شیعه در دربار صفویان بوده است.

توسلی با بیان اهمیت توجه به محتوا و پیام عید غدیر برای جوانان، عنوان کرد: جشن های عید غدیر در تمام مساجد شهرستان برگزار  می شود و توصیه ما به جوانان علاوه بر برگزاری جشن و سرور توجه به محتوا و پیام این عید مبارک است.

وی افزود: با برگزاری مسابقات در مورد خطبه غدیریه که توسط پیامبر اکرم در صحرای غدیر خم خوانده شد، توجه جوانان را به نکات مهم این خطبه برای معرفی و توسعه شناخت امیرالمومنین (ع) جلب کنیم.

امام جمعه شهر پردیس با بیان اینکه در کشورهای اسلامی در هر کوچه سه مسجد هست، خاطر نشان کرد:  در بوستان‌های مختلف شهر تا نیمه شب سر و صدا هست و منازل حاشیه آنها اعتراضی ندارند اما برخی از آنها به پخش صدای اذن به بهانه مریض داشتن اعتراض می‌کنند.

وی افزود: مطالبه اصلی و شرعی در ساخت مساجد، برای هر ۲ هزار نفر یک مسجد است که بارها به مدیرعامل شرکت عمران پردیس این موضوع را اعلام کردیم و در حال حاضر با جمعیت ۲۵۰ هزار نفر با کمبود مسجد در سطح شهرستان مواجه هستیم.

شهرستان پردیس با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قراردارد.

تهرام/۹۴۴۱//1348

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.