به گزارش ایرنا، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی روز جمعه در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر دماوند با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با هیات یمنی به ریاست سخنگوی جنبش انصارالله اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند هر ملت مومنی که به خدای متعال ایمان و به وعده الهی اعتقاد داشته باشد، قطعا پیروز خواهد شد و برهمین اساس بدون شک پیروزی با ملت مظلوم و مجاهد یمن است.

این مقام مسئول یکی از توصیه های کلیدی رهبر معظم انقلاب به جوانان را در بیانیه گام دوم انقلاب، مسئله برقراری عدالت و مبارزه با فساد دانست و تصریح کرد: انتخاب رئیس جدید دستگاه قضا، امیدهای فراوانی را در دل عدالت خواهان ایجاد کرده و محاکمه سریع و دقیق مفسدین اقتصادی باعث دلگرمی مردم شده است که انشاالله این روند ادامه یابد.

خطیب جمعه دماوند در ادامه با اشاره به مسائل منطقه ایی و جهانی به افزایش تنش ها بین هند و پاکستان در منطقه کشمیر اشاره کرد و گفت: افزایش تنش بین این دو کشور بر سر مسئله کشمیر تنها منجر به قربانی شدن مسلمانان و غیر نظامیان خواهد شد؛ در کشمیر گفت و گو و مذاکره عاقلانه باید جای اقدام نظامی را بگیرد.

حجت الاسلام فتاح دماوندی با اشاره به سالروز آتش سوزی مسجد الاقصی در سال ۱۳۳۸ و روز جهانی مسجد، خاطرنشان کرد: امام (ره) فرمودند مسجد است که این نهضت را درست کرد، مساجد سنگر است و باید سنگرها را پر کرد؛ باید برای حضور پرشور جوانان و نوجوانان در مساجد برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به در پیش بودن عید غدیرغم، افزود: غدیر، عید اهل بیت حضرت محمد(ص) و اشرف الاعیاد است زیرا مهمترین ماموریت رسول خدا در غدیر تعیین امام و ولی جامعه اسلامی بود و کامل ترین دین و به اوج رسیدن نعمت الهی میوه درخت غدیر است و امروز ولایت فقیه امتداد غدیر و از برکات ولایت الهی است.

امام جمعه دماوند ولایت داشتن فقیه را به معنای حکومت و اداره کشور و اجرای قوانین شرع مقدس برای عالم عادل دانست و گفت: در ولایت فقیه صحبت از وظیفه اداره حکومت اسلامی و اختیارات حاکم عالم و عادل است.

تهرام/۷۲۴۶//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.