سید فرید موسوی روز پنجشنبه در حاشیه نمایشگاه ملی توانمندی های روستایی و عشایری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نمایشگاه ملی توانمندی روستاییان و عشایر فرصتی را فراهم می کند تا منتقدان توسعه روستایی، با ظرفیت های روستایی از نزدیک آشنا و دستاوردهای آن را مشاهده کنند.

وی یادآورشد: این نمایشگاه فرصت را در اختیار فعالان اقتصادی قرار می دهد تا آنان نیز با فعالیت و خدمات قابل عرضه در حوزه روستاها آشنا و از آن بهره برداری کنند.

موسوی به اعتبار اختصاص یافته برای توسعه و رونق اشتغال روستایی طی سال های گذشته از محل صندوق توسعه ملی اشاره و اضافه کرد: مجلس و دولت به این نتیجه رسیدند که توسعه را باید از روستاها آغاز کرد.

این نماینده مجلس اعلام کرد: اگر امکانات و بستر لازم را برای این مناطق فراهم شود از شکل گیری بسیاری از مشکلات اجتماعی که به دنبال مهاجرت روستاییان ایجاد می شود، جلوگیری می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: آمارها نیز نشان می دهد که با افزایش اشتغال در روستاها، رونق اقتصادی در این مناطق شکل گرفته است.

موسوی اظهارداشت: تزریق منابع به روستاها و اجرای پروژه ها فقط به صندوق توسعه ملی منحصر نمی شود و طی سال های گذشته منابع خوبی از محل مالیات بر ارزش افزوده در اختیار دهیاری ها قرار گرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با این اقدامات زمینه افزایش مهاجرت معکوس و بازگشت روستاییان به محل سکونت سابقشان فراهم می شود.

چهارمین نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر با شعار روستای ایرانی- کالای ایرانی در سال رونق تولید با مشارکت استانداری‌های سراسرکشور و توجه به اقتصاد مقاومتی در ۱۰ سالن نمایشگاه بین‌المللی تهران به وسعت ۲۶ هزار متر مربع و ۱۴ هزار متر مربع فضای باز از ۲۴ تا ۲۷ مرداد آماده بازدید علاقمندان است.

۶۰۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.