به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رییس این سازمان در نخستین نشست هماهنگی قرارگاه فرهنگی مردمی اربعین با تبریک فرارسیدن دهه ولایت اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود جمعیت بسیار بالایی در سفر اربعین امسال حضور پیدا کنند و شور و حال معنوی بسیار خوبی ایجاد خواهد شود.

سعید اوحدی گفت: سال گذشته اتفاقات خوبی افتاد و قرارگاه فرهنگی مردمی اربعین را راه‌اندازی کردیم و نگاهمان معطوف به آثار تربیتی و فرهنگی راهپیمایی بزرگ اربعین بود، با نگاه انجام کار فرهنگی برای زائران اربعین ورود کردیم و از ظرفیت هنری خود زائران نیز استفاده شد.

وی با اشاره به برپایی سه سینمای سیار با همکاری وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی در مرز ایران و عراق در سال گذشته افزود: اکران فیلم ها در این سینماها با استقبال خیلی خوبی مواجه شد و امسال هم این کار را با کیفیت بالاتری انجام خواهیم داد.

اوحدی ادامه داد: همچنین طراحی درباره جانمایی موکب‌هایمان را آغاز کرده‌ایم و در این زمینه حرف‌های جدی داریم.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برپایی گذرگاه هنر را از دیگر بخش های قرارگاه فرهنگی اربعین عنوان کرد و گفت: این گذرگاه سال گذشته با مسئولیت مسعود شجاعی طباطبایی کاریکاتوریست برجسته در مرزها برپا شد.

اوحدی افزود: با همکاری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز موکب‌های زیادی برپا و فعالیت‌های فرهنگی پرشماری در آن انجام شد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مأموریت های ما برپایی راهپیمایی جاماندگان اربعین است که این راهپیمایی نیز سال گذشته جنبه بین‌المللی پیدا کرد و در نقاط مختلف دنیا همزمان با این راهپیمایی برگزار شد.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: امروز مهم‌ترین سند بالادستی ما برای کار فرهنگی، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که نگاه ویژه‌ای در حوزه سبک زندگی در این بیانیه وجود دارد.

اوحدی ابراز امیدواری کرد: در قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین برنامه‌های باکیفیتی برای زائران حضرت سیدالشهدا(ع) اجرا شود و به زودی کمیته‌های تخصصی قرارگاه را تعیین می‌کنیم تا با تقسیم وظایف، کار با جدیت بیشتری دنبال شود.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج نیز در این نشست بیان کرد: درست است که سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در جغرافیای تهران تعریف می‌شود اما با انجام چنین فعالیت‌هایی ابعاد گسترده‌تری پیدا می‌کند.

سردار یعقوب سلیمانی گفت: اهمیت اربعین و به ویژه علاقه‌ای که ایرانی‌ها و عراقی‌ها به این گردهمایی بشری بزرگ دارند، قابل انکار نیست و انجام فعالیت‌های فرهنگی در این راه اهمیت ویژه‌ای پیدا می کند.

وی افزود: به تدریج فعالیت موکب‌ها ارتقا پیدا می کند و برخی از صحنه‌های این حماسه به تصویر کشیده می‌شود و این کار ارزشمندی است البته دشمن هم آرام نمی‌گیرد و می‌خواهد نفوذ و مسئله‌سازی کند، بنا بر این باید هشیار باشیم.

سلیمانی با اشاره به تشکیل و تاثیرگذاری ستاد استقبال مردمی از زائران غیرایرانی بیان کرد: سال گذشته چندین هزار نفر از مرز میرجاوه مشرف شدند و مجموعاً یکهزار و ۱۲ زائر غیرایرانی از مرزهای گوناگون وارد ایران شدند که راهی زیارت اربعین شوند.

وی گفت: قرارگاه فرهنگی مردمی اربعین کار بسیار اثرگذار و پسندیده‌ای است و امیدوارم بتواند تأثیر خودش را در راهپیمایی اربعین داشته باشد.

معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اظهارداشت: سال گذشته خدمات فرهنگی به زائران اربعین در قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین ارائه شد و امسال هم این آمادگی وجود دارد.

سعید سعادتی گفت: ستاد اربعین ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با حضور هشت استان تشکیل جلسه داده است و مقرر شده در زمینه‌های هنری، فضای مجازی، تولید محتوا و... فعالیت‌های متنوعی پیش‌بینی شود.

وی افزود: در کمیته هنری ما آمادگی داریم که گروه‌های سرود، گروه‌های تعزیه و... را برای حضور در مرزهای عراق ساماندهی کنیم.

مسئول مرکز مطالعات اربعین نیز در این نشست اظهارداشت: مجموعه‌های مختلف که در اربعین مؤثر هستند، ارتباط خوبی با مرکز مطالعات اربعین برقرار کرده‌اند و این مرکز از لحاظ دانشی در تصمیم‌سازی‌ها اثرگذار خواهد بود.

قاسمی گفت: در بخش‌های زائرپژوهی اربعین، آینده‌پژوهی اربعین، اندیشکده اربعین و پیشخوان اربعین فعالیت می‌کنیم که در بخش اندیشکده، بیش از ۸۰ استاد دانشگاه و حوزه به ما کمک می‌کنند.

وی افزود: برای همکاری با قرارگاه فرهنگی مردمی اربعین اعلام آمادگی می‌کنیم و در عرصه‌های پژوهش و تولید محتوا خدمتگزار هستیم.

جمعی از معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و نمایندگانی از اعضای قرارگاه فرهنگی مردمی اربعین نیز در این نشست حضور داشتند.

تهرام/۷۲۴۵//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.