به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی روز دوشنبه در خطبه های نماز عید سعید قربان با اشاره به پیام مهم رهبر معظم انقلاب در خصوص زائران بیت الله الحرام، اظهار داشت: ایشان برائت از مشرکان و مستکبران را به معنای برائت از مظلوم کشی و جنگ افروزی دانستند.

 وی با بیان اینکه برائت از دشمنان خدا و بشریت مساوی با برائت از آمریکا، اسرائیل و تروریست است، افزود: برائت از عربستان و امارات یعنی برائت از قاتل ۸۵ هزار کودک و ۶۰ هزار غیرنظامی در یمن که به راستی کمک به مظلومان در برابر ظالمان است.

فتاح ادامه داد: امروز مردم یمن منتظر کمک های مسلمانان جهان هستند و در داخل کشور نیز در شرایط فعلی کمک به نیازمندان بزرگ ترین وظیفه ماست.

وی با اشاره به اینکه عید قربان فرصت مناسبی برای ادای دین به مستضعفان و مبارزه با وسوسه های شیطانی است، گفت: عید قربان یادآور اخلاص و بندگی حضرت ابراهیم(ع) در برابر خداوند بزرگ است چرا که اطاعت امر الهی از مصادیق تقواست و گذشتن از جان و مال و فرزند، امتحان الهی است.

امام جمعه دماوند گفت: بنا به روایات گوشت قربانی به سه قسمت تقسیم و بین همسایگان، نیازمندان و اهل خانه تقسیم می شود.

وی عنوان کرد: اگر مال خود را بین ایتام و مساکین تقسیم کنیم، خداوند آن را چند برابر می کند که امیدواریم  مردم مسلمان این فریضه الهی را به خوبی در این روز مبارک انجام دهند.

تهرام/۷۲۴۶/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.