به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا زندی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: سگ ها بعد از زنده گیری در شهر تهران توسط پیمانکاران شهرداری به مرکز نگهداری در مجتمع پردازش آرادکوه کهریزک منتقل می شوند و در یک بازه زمانی ۲ هفته ای عقیم و سپس توسط پیمانکاران در محدوده حسن آباد رها سازی می شوند.

وی ادامه داد: سگ های بلاصاحب در این منطقه مشکلات زیست محیطی بسیاری را برای ساکنان ایجاد کرده، چرا که بعضی از این سگ ها ناقل بیماری هاری و پوستی اند و مردم این منطقه همواره در معرض خطر هستند.

محسن تاجیک هزینه عقیم سازی هر سگ را ۱۵۵ هزار تومان بیان کرد و افزود: از ابتدای سال گذشته تاکنون یکهزار و ۳۰۰ قلاده سگ از سطح تهران جمع آوری و نیمه های شب در فشافویه رها شده است و هزینه زیادی را به شهرداری تحمیل کرده است.

وی در ادامه به معضلات مجتمع پردازش آرادکوه در منطقه اشاره کرد و گفت: مجتمع پردازش آرادکوه با پردازش روزانه هفت تا هشت هزار تن زباله کلانشهر تهران در محدوده کهریزک واقع شده که روزانه حجم زیادی از کامیون های حمل زباله و پسماند در این منطقه تردد می کنند.

تاجیک ادامه داد: روزانه حدود چهار و نیم تن نخاله و پسماند ساختمانی از سایر نقاط تهران به مجتمع آرادکوه منتقل می شود که متاسفانه تعدادی از این کامیون ها با سهل انگاری نخاله های ساختمانی را در جاده های حسن آباد به صورت غیرقانونی تخلیه می کنند.

وی حسن آباد را حیاط خلوت مشکلات تهران دانست و یادآور شد: بسیاری از این مشکلات وارداتی است و  معضلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

بخش فشافویه از توابع شهرستان ری متشکل از ۳۷ روستا و با ۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهرری و در مسیر جاده قدیم تهران - قم قرار دارد.

۱۹۷۰/۶۰۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.