به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد خدادی شامگاه شنبه در آیین گرامیداشت خبرنگاران شهری در تالار ایوان شمس افزود: باید در رسانه بیش از آنکه حرف بزنیم حرف مردم را بشنویم و از فضای یکسویه که تنها مسئولان یا کارشناسان حرف بزنند به سمتی که حرف مردم را بشنویم حرکت کنیم.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قدرت ما این است که محتوا بر اسم غالب باشد زیرا محتوا ماندگار است و اسم‌ها تغییر خواهند کرد.

وی با بیان اینکه باید در شهر به دنبال شریک باشیم ادامه داد: بدون شریک نمی‌توان شهر را اداره کرد و اگر کارکرد رسانه تبلیغی باشد شهردار و شهرداری دچار مشکل می‌شوند.

خدادی با تاکید بر اینکه اگر مردم از مشکلات شهری آگاه و نسبت به حل آن قانع شوند با مدیریت شهری همراهی می‌کنند تصریح کرد: مسئولان از اخباری که صرفا گزارش کار ارائه می کند بپرهیزند.

وی با تاکید بر اینکه باید به خواست مردم اطلاعات تولید شود خطاب به خبرنگاران گفت: تولید محتوا را در بحث شهری بر هر چیزی اولویت بدهید؛ حلقه مفید و موثر ما اثرگذاری است که ماندگار می‌شود؛ تلاش کنیم به عمق برویم و به جای کمی‌گرایی به دنبال کیفیت باشیم و محتوا غالب باشد زیرا محتوا ماندگار است.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید از مخاطب به رسانه رسید بیان کرد: رسیدن از رسانه به مخاطب را فراموش کنید و متناسب یا نیاز مخاطب، خواست و شرایط او تولید محتوا کنید.
وی مشکل اصلی رسانه ها را کمیت دانست و افزود: امروز با تعداد بی‌شمار رسانه و امکانات رسانه‌ای اما با اثرگذاری پایین روبه‌رو هستیم.

به گزارش ایرنا عباس عبدی رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران نیز در این مراسم گفت:‌ اگر قرار باشد رسانه برای جامعه و مسئولان کاری انجام دهد مستلزم بی‌طرفی آن است.

وی افزود:‌ سیستم‌های رسمی قادر نیستند واقعیت را به مردم بازتاب دهند زیرا ذی‌نفع هستند، مردم واقعیت را از آنها نمی‌پذیرند و نمی‌توانند واقعیت را جا بیندازد.

رئیس انجمن صنفی روزنامه نگاران استان تهران در پاسخ به اینکه چرا مسئولان به آزادی رسانه‌ها تمایلی ندارند، گفت: مسئولان آزادی عمل رسانه را نمی‌خواهند چون نمی خواهند از آنها انتقاد شود اما باید بدانند تحت این شرایط وقتی هم که از رسانه ها می‌خواهند در دفاع از آنها به میدان بیاید دیگر رسانه‌ای نیست که این کار را برایشان انجام دهد.

وی اضافه کرد:‌ اگر قرار باشد رسانه هر روز مجیز بگوید در آن صورت وقتی هم که واقعیت را بگوید دیگر کسی باور نمی‌کند؛ البته مدیران ما کم کم با این موضع آشنا می‌شوند و ما امیدواریم این آشنایی از سطح به عمق برسد و دسترسی به اطلاعات و پاسخگویی به مسئولین در کشور ایجاد شود.

عبدی اظهارداشت:‌ در حال حاضر مسئولان به این نتیجه رسیده اند که بیش از گذشته به رسانه نیاز دارند و اگر قرار باشد رسانه برای جامعه و مسئولان کاری کند که توان آن را دارد، مستلزم بی طرفی است؛ سیستم مدیریتی باید به مفهوم ضرورت روزنامه نگاری و خبرنگاری به معنای دقیق آن پی ببرد و همه الزامات آن را بپذیرد.

وی گفت: متاسفانه سیستم سیاسی و رسانه‌ای ما توجهی به مسائل کشور ندارد و تا وقتی سنسورهای جامعه نسبت به رسانه حساس نشود نمی‌توان با بزرگداشت روزنامه نگار و تشویق روزنامه نگاران برای این قشر و جامعه مفید بود.

به گزارش ایرنا این مراسم به همت شهرداری تهران به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد.

سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)‌در مزارشریف افغانستان در سالنامه رسمی جمهوری اسلامی به عنوان روز خبرنگار نام گرفته است.

صارمی و چند نفر از دیپلمات های جمهوری اسلامی ۱۷ مرداد ۱۳۷۷ در محل کنسولگری ایران در مزارشریف به دست طالبان به شهادت رسیدند.

تهرام/۹۳۵۳/ ۱۰۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.