به گزارش ایرنا در همین زمینه استارتاپ مذکور با دبیرخانه پنجمین جشنواره بین المللی نقاشی برای کودکان بیمار نیز تفاهم نامه ای امضا کرده است.

آیین افتتاح جشنواره بین‌المللی نقاشی برای کودکان بیمار قرار است مهر امسال همزمان با روز جهانی کودک با معرفی ۲۵۰ نقاشی برگزیده در تهران و اختتامیه آن آبان ماه در بوداپست مجارستان برگزار شود.

استارتاپ نقاشیم با موسساتی از جمله محک نیز همکاری داشته است و این بار با گروه سلامت هنر شبکه جهانی مردم‌نهاد آموزش و پژوهش علمی یوسرن همکاری دارد و قرار است آثار شرکت کنندگان از ۳۸ کشور جهان در پنجمین جشنواره بین المللی نقاشی برای کودکان بیمار به عروسک تبدیل و به آنان اهدا شود.

موسس استارتاپ نقاشیم روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا توضیح داد:‌ متخصصان حوزه کودک سراسر جهان عضو شبکه جهانی یوسرن هستند و نتایج تحقیقات علمی در این شبکه به اشتراک گذاشته می‌شود.

حمید فرضی افزود: تاکنون کشورهایی از جمله ایران، ایتالیا و اسپانیا حامی و میزبان جشنواره بین المللی نقاشی برای کودکان بیمار بوده اند و امسال مجارستان میزبان پنجمین دوره این جشنواره است.

وی با بیان اینکه فراخوان پنجمین جشنواره بین‌المللی نقاشی برای کودکان بیمار آبان ماه سال گذشته اعلام شده است اظهارداشت: ۲ هزار اثر از ۳۸ کشور جهان به این جشنواره ارسال شده است که بخش قابل توجهی از آثار متعلق به ایران بود.

فرضی گفت: از میان آثار ارسالی ۵۰۰ نقاشی در مرحله اول داوری انتخاب، ۲۵۰ اثر در چهار گروه سنی به مرحله نیمه نهایی راه یافتند که در نهایت ۱۶ اثر انتخاب خواهند شد.

موسس استارتاپ نقاشیم افزود: این نهاد امسال به دبیر جشنواره بین‌المللی نقاشی برای کودکان بیمار پیشنهاد داد که از همه نقاشی های شرکت کننده تقدیر شود، بسته ای از محصولات نقاشی را ساخته و به آنان هدیه دهیم.

وی بیان کرد: به حدود ۲ هزار شرکت کننده در این جشنواره کارت اعتباری هدیه داده شده تا درصورت تمایل تبدیل نقاشی‌های خود به عروسک را سفارش دهند.

فرضی با اشاره به اینکه برای ۲۵۰ منتخب محصولاتی از نقاشی های آنان تولید و اهدا خواهد شد، اظهارداشت: آثار ۱۶ برگزیده نیز در قالب بسته ای از جمله عروسک، اسباب بازی و محصولات فرهنگی تهیه و به آنان اهدا می شود.

موسس استارتاپ نقاشیم گفت: با اختصاص بخشی ویژه در وب سایت   naghashim.com آثار برگزیده را به نمایش گذاشته و امکاناتی برای حمایت مستقیم مردم از تبدیل نقاشی این کودکان به سبد ویژه هدایا ایجاد شده است.

وی، جلب مشارکت شهروندان را اقدام دیگر این استارتاپ برای حمایت از کودکان بیمار عنوان کرد و افزود: در این راستا علاقه مندان حین ثبت سفارش تبدیل نقاشی فرزندانشان به هدایای گوناگون در سایت نقاشیم با درج کد usern علاوه بر دریافت محصول خود، از کودکی بیمار حمایت خواهند کرد و اعتباری برابر با سفارش ثبت شده برای استفاده از خدمات نقاشیم به کودکی بستری در مراکز درمانی اختصاص خواهد یافت.

تهرام/۷۲۴۵/ ۱۰۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.