وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۸ روستای پرجمعیت جنوب شرق تهران تحت پوشش شبکه ملی اطلاعات قرار‌ می‌گیرد.

به گزارش ایلنا،طرح اینترنت پرسرعت روستایی باحضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرتضی رضایی مدیرکل ارتباطات استان تهران و مسئولان جلیل آباد و شهرستان پیشوا، روز شنبه ۱۹ مردادماه در مسجد حضرت ابوالفضل جلیل آباد افتتاح شد.

این طرح به صورت همزمان و از طریق ارتباط تصویری در دو روستای جلیل آباد پیشوا و محمدآباد عربها واقع در شهرستان ورامین آغاز شد.

این طرح ۱۳ روستای شهرستان پیشوا از سرویس پهن باند بر بستر فیبر نوری بهره مند می شوند. این طرح روستاهای جلیل آباد، قشلاق جلیل آباد، قلعه نو،شوران،علی آباد، زواره بید، اهیه، صالح آباد، طارند بالا، طارند پایین، سرگل، گلعباس و یوسف رضا را در بر می‌گیرد.

طرح خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) باهدف ارائه خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت در روستاهای سراسر کشور تعریف‌شده است. های‌وب در این پروژه ملی بیش از ۳۱ هزار روستا را تحت پوشش اینترنت پرسرعت بر بستر فناوری 4G قرار خواهد داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاحیه اینترنت پرسرعت روستایی اظهار داشت: بخشی از اقدامات انجام شده در حوزه ارتباطات در این منطقه شامل پروژه اینترنت پرسرعت روستایی است که در این پروژه ۲ سایت مخابراتی جلیل‌آباد و محمد اباد به طور همزمان و آنلاین افتتاح می‌شود. طبق این طرح ۸ روستای پرجمعیت منطقه تحت پوشش شبکه ملی اطلاعات قرار می‌گیرند.

آذری جهرمی تاکید کرد: مردم شهرستان پیشوا در حوزه های دامداری و کشاورزی فعالیت چشمگیری دارند و تاکنون فعالیت‌های اقتصادی ارزشمندی در این منطقه صورت گرفته است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.