به گزارش ایرنا، عبدالعظیم رضایی روز پنجشنبه در حاشیه نشست بررسی مشکلات روستاهای بخش بومهن در جمع خبرنگاران با اشاره به بی‌رونق بودن روستاهای شهرستان خاطرنشان کرد: روستا بدون فعالیت تولیدی، گردشگری و منابع مالی هیچ فایده‌ای ندارد؛ در این وضعیت خانه های روستایی متروکه و روستاییان مستاجر شهرها شده‌اند.

وی افزود:‌ برای رفع مشکل آب شرب سالم روستایی با توجه به وضعیت اقتصادی کشور باید تلاش کنیم از همه ظرفیت‌ها و مشارکت دستگاه‌های مختلف و امکاناتی که در اختیار آنها قرار دارد و جلب مشارکت های مردمی و خیرین استفاده کنیم.

فرماندار شهرستان پردیس ادامه داد: بخشداری و دهیاری‌ها با استفاده از حداکثر توان خود و با اعمال صرفه‌جویی‌های لازم اجرای پروژه های مهم مانند آب شرب سالم روستایی را با مشارکت  آب و فاضلاب روستایی" آبفار" و اعتبارات دهیاری اجرایی کنند.

به گفته وی طرح هادی روستاهای گلخندان جدید و قدیم، واصفجان و طاهرآباد مصوب و برای کارگروه مربوطه ارسال شده است که پس از تایید به‌روزرسانی خواهد شد.

رضایی افزود:‌ طرح هادی روستای باغکمش نیز برای ارسال به منظور تصویب شدن آماده است و تهیه طرح هادی جدید برای روستاهای اصطلک و کرشت نیز در دست اقدام قراردارد.

طرح هادی روستایی در برخی روستاهای بخش بومهن از ۱۸ سال گذشته به‌روزرسانی نشده است.

به گزارش ایرنا در این نشست مشکلاتی مانند ساخت و ساز داخل حریم، بهسازی راه ها، مشکل مدارس و کمبود اماکن ورزشی در روستاهای بخش بومهن توسط برخی از دهیاران حاضر در نشست مطرح شد.

شهر بومهن با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در شهرستان پردیس و در شرق پایتخت قرار دارد.

تهرام/۹۴۴۱/ ۱۰۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.