به گزارش ایرنا هدف از اجرایی کردن این رویکرد تامین هزینه های مدارس اعلام شده است.

فرماندار شهرستان پردیس گفته است: ساخت ۳۰ باب واحد تجاری در مدارسی که شرایط و زمینه ایجاد واحدهای تجاری  را داشته باشند مصوب و به‌زودی اجرایی می‌شود.

عبدالعظیم رضایی عصر روز چهارشنبه در حاشیه نشست شورای آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ساخت واحدهای تجاری در مدارس البته پس از بررسی کارشناسی مسائل فنی، اصول شهرسازی و ترافیکی، ایمنی دانش‌آموزان و با نظر دستگاه‌های مرتبط انجام می‌شود.

وی همچنین با اشاره بر لزوم درآمدزایی آموزش و پرورش اظهارداشت: پرداخت حق سرویس معلمانی که از تهران به پردیس تردد می‌کنند به دلیل نداشتن درآمد کافی آموزش و پرورش به تعویق افتاده است و برای تامین و انجام برخی از فعالیت‌ها، مدارس به درآمدزایی نیاز دارند.

فرماندار شهرستان پردیس  با بیان اینکه مشکل کمبود مدارس در فازهای ۱۱، ۵، ۸ و ۹ مسکن مهر پردیس در ابتدای سال تحصیلی رفع می شود خاطر نشان کرد: با مساعدت شرکت عمران شهر جدید پردیس و  براساس پیش‌بینی‌ها مشکلی برای جمعیت ساکن در این فازها از نظر فضای آموزشی نخواهیم داشت.

رضایی گفت: در فاز ۱۱ در حال حاضر دو واحد آموزشی فعال است که تا ابتدای مهر سه واحد آموزشی دیگر در آن تجهیز و تحویل می‌شود.

به گفته وی در فاز ۸ نیز ۲ واحد آموزشی آماده بهره‌برداری است.

وی با اشاره به ایجاد امکانات آموزشی در فاز ۵ مسکن مهر پردیس اظهارداشت: آماده‌سازی و تحویل ۲ واحد آموزشی جدید در دستور کار قرار گرفته است.

شهرستان پردیس با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد و با تکمیل همه فازهای مسکن مهر در مرکز این شهرستان(شهر پردیس) افق جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفری برای آن ترسیم شده است.

تهرام/۹۴۴۱/ ۱۰۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.