به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، عبدالرضا گلپایگانی در جلسه ستاد مناسب سازی اظهارداشت: براساس بخشنامه صادر شده در معاونت شهرسازی و معماری درخصوص ابلاغ مفاد ویرایش جدید قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، هر گونه اقدامی بر خلاف این رویه مصداق تخلف تلقی می شود.

وی افزود: پروژه های عمرانی جدید نیز در صورت عدم رعایت ضوابط مناسب سازی افتتاح نخواهند شد.

اختصاص بودجه برنامه محور خواهد بود 
در این جلسه زهرا نژاد بهرام نیز از عملکرد شهرداری تهران در زمینه مناسب سازی پروژه های پایلوت سال ۱۳۹۷ قدردانی کرد و گفت: با استمرار تلاش مسئولان در شهرداری طی سال های آتی سطح قابل توجهی از شهر مناسب سازی خواهد شد.
وی به پروژه هایی مانند ایستگاه های مترو،  بوستان ها و محورهایی که به تازگی از آنها بازدید داشته اشاره کرد و افزود: مساله مناسب سازی امروز جزء دغدغه های اصلی شورای شهر تهران است.
نژادبهرام تأکید کرد : ما در شورا از حوزه های مختلف خواسته ایم تا قبل از پایان سال برنامه های مناسب سازی سال آینده خود را ارائه دهند چرا که بودجه ریزی به صورت برنامه محور خواهد بود و بدون ارائه برنامه از سوی نهادهای درگیر این موضوع بودجه ای اختصاص نخواهد یافت.
 
مناسب سازی به صورت  سیستمی دنبال می شود
در ادامه این جلسه مهدی صالحی مدیر کل معماری و ساختمان گفت:  درحال حاضر مناسب سازی معابر در پروژه های در حال ساخت در پایتخت به صورت سیستمی دنبال می شود که این حرکت گام مثبتی به شمار می رود که از اعمال نظر سلیقه ای جلوگیری می کند.
وی افزود: با تعریف کد کف مصوب و ابلاغ آن از سوی شهرداری منطقه به مالکان و سازندگان، طراحان و ناظران ساختمان، آن ها موظف به طراحی و اجرای ساختمان مطابق کدهای مصوب و نقشه های کف سازی تصویبی هستند و از این پس ایجاد عارضه های ساختمان در معابر جلوگیری خواهد شد.

تهرام/۹۳۵۳//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.