به گزارش ایرنا، دکتر حبیب الله منصوری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: بیمارستان ۹۶ تختخوابی برکت شهید ستاری ۲۸ تیرماه سال گذشته با هدف ارائه خدمت به مردم قرچک که تا پیش از این از داشتن حتی یک تخت بیمارستانی محروم بودند، افتتاح شد.
وی اظهار داشت: بر اساس تصمیم دولت و به منظور ارائه خدمت بهتر به مردم، مقرر شد تا بهره برداری بیمارستان های کشور ۱۰ درصد به بخش خصوصی واگذار شود که این مهم در استان تهران برای نخستین بار در شهرستان قرچک و پیش از افتتاح بیمارستان محقق شد و با برگزاری مناقصه در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه سال ۹۷، مدیریت این بیمارستان به شرکت نسیم سلامت خاتم (وابسته به بانک پاسارگاد) واگذار شد.
وی افزود: بر اساس مفاد این مناقصه، قرار شد تا شرکت بر اساس تعرفه های دولتی، خدمات درمانی را به مردم ارائه دهد در مقابل، دانشگاه شهید بهشتی تأمین تجهیزات، پزشک و زیرساخت ها را بر عهده گیرد.
منصوری تصریح کرد: با وجود تعهد دانشگاه شهید بهشتی مبنی بر تأمین تجهیزات، شرکت بهره برداری طی یکسال گذشته بیش از ۲ میلیارد تومان در بخش تجهیزات، ۶ میلیارد تومان در تأمین زیرساخت ها و ۷ میلیارد تومان در سایر بخش ها هزینه کرده تا بهترین امکانات در اختیار مردم قرچک قرار گیرد.
وی گفت : این بیمارستان هم اکنون از بخش های اورژانس، داخلی، قلب، اطفال، ارتوپدی، پوست، اورولوژی، بیماری های عفونی، زنان و زایمان و جراحی عمومی برخوردار است و روزانه به ۴۰۰ نفراز مراجعین خدمات تخصصی ارائه می کند.
سرپرست بیمارستان برکت شهید ستاری قرچک مجموع خدمات تخصصی ارائه شده به بیماران طی یک ماه را ۱۸ هزار مورد اعلام کرد.
وی تعداد پرسنل این بیمارستان را شامل ۳۱ نفر نیروی رسمی از وزارت بهداشت، ۵۷ نفر نیروی اداری و ۸۶ نفر نیروی درمانی اعلام کرد که از مجموع این افراد، ۵۷.۳ درصد را ساکنان بومی قرچک تشکیل می دهند.
منصوری اعلام کرد: به منظور همراهی با مردم قرچک، کودکان زیر ۱۷ سال خانواده های نیازمند، به صورت رایگان درمان می شوند.
وی افزود: بیماران زیر ۱۷ سال نیازمند اتباع بیگانه، تا سقف یک میلیون تومان نیز به صورت رایگان درمان می شوند.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.