انوشیروان محسنی بندپی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران مشترک با شهرستان های جنوب شرق تهران (ورامین، قرچک و پیشوا)  که با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در کانون ملائک قرچک برگزار شد، اظهار داشت: دولت با تمام توان در صدد تحقق دو شعار رونق تولید و اقتصاد مقاومتی است و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نیست.
وی گفت: دولت برای توسعه اقتصاد، ایجاد فرصت های شغلی و سازندگی در استان تهران، اعتبارات مناسبی را در بودجه سال ۹۷ و ۹۸ در نظر گرفته و آن را در اختیار دستگاه های اجرایی قرار داده که بخشی از این اعتبارات مربوط به مالیات بر ارزش افزوده است که به ازاء هر نفر، ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تومان به مناطق روستایی اختصاص داده که با نظارت فرمانداری ها برای عمران و آبادانی این مناطق هزینه شده است.
محسنی افزود: ۲۷ صدم درصد از ازرش افزده برای پروژه ورزشی اختصاص یافته و امسال می باید ۱۰ درصد از این اعتبارات برای اشتغال روستایی کنار گذاشته شود.
استاندار تهران ادامه داد: در کنار این اعتبارات، دولت با کمک مجلس شورای اسلامی یک و نیم میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای ماندگاری روستائیان بر اساس مزیت های نسبی تعریف شده در مناطق روستایی، در نظر گرفته است.
وی گفت: علاوه بر این، از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه، دولت ۵۳ هزار میلیارد تومان برای فعال کردن واحدهای تولیدی نیمه فعال، رفع مشکل سرمایه در گردش صنایع و نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی در نظر گرفته که این امر تحول عظیمی را اقتصاد کشور به وجود می آورد.
 

میزان اشتغال در بخش کشاورزی استان تهران ۲.۲ درصد است
محسنی بندپی با اشاره به مزیت های شهرستان های جنوب شرق استان تهران گفت: در حالی که میزان اشتغال استان تهران در بخش کشاورزی ۲.۲ درصد است ولی این میزان در شهرستان های جنوب شرق تهران ۲۶ درصد است که باید برای توسعه فعالیت های این بخش برنامه ریزی درستی انجام داد.
وی افزود: در کنار محدودیت هایی که شهرستان های جنوب شرق استان تهران از آن برخوردارند، این سه شهرستان از کمبود سرانه ورزشی، آموزشی و بهداشتی نیز رنج می برند و لازم است تا برای رفع  این محرومیت ها، برنامه ریزی مناسبی بر اساس سند توسعه استان انجام داد.
استاندار تهران تأکید کرد: بر اساس راهنمایی و تکلیف سازمان برنامه و بودجه، سند توسعه استان تهران به  عنوان نقشه راه تدوین شده و هیچ ارکانی نباید تصمیماتی غیر از این سند اتخاذ کند.
 

پروژه قطار شهری تهران تا پیشوا پایان سال ۹۸ تکمیل می شود
وی گفت: با توجه به اهمیت حمل و نقل ریلی و بر اساس بازدیدی که رئیس سازمان برنامه و بودجه از پروژه قطار تهران – پیشوا انجام داد، اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه تا پایان سال ۹۸ تخصیص داده شده به شرط آن که موانع اجرای این کار برداشته شود.
استاندار تهران اظهار داشت: در قرچک عدم اجرای دو طرح تقاطع روگذر محمدآباد و زیر گذر داودآباد برای شهرستان مشکلاتی ایجاد کرده که با برنامه ریزی صورت گرفته مقدمات اجرای این دو پروژه فراهم شده و پیمانکار بهانه ای برای تکمیل آن ندارد.
وی افزود: بر اساس مزیت نسبی ایجاد اشتغال ۲۶ درصدی حوزه کشاورزی در شهرستان های جنوب شرق استان تهران و محدودیت های منابع آبی، لازم است تا پروژه تصفیه خانه این شهرستان ها به سرعت تکمیل شود تا ضمن رفع محدودیت ها، از فرونشست زمین در این بخش از استان تهران که تا ۳۵ سانتی متر در سال رسیده جلوگیری شود.
شهرستان های جنوب شرق استان تهران با یک میلیون نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری تهران واقع شده اند.
تهرام/۷۲۵۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.