بهمن خطیبی سه شنبه شب در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران که با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی  در سالن همایش های ملائک قرچک برگزار شد اظهار داشت:  قرچک، شهرستان نوپایی است که از محدودیت های زیادی برخوردارست، شهرستان که وسعت زیادی ندارد و در هر کیلومتر مربع آن، 3 هزار و 500 نفر زندگی می کنند.
وی افزود: علاوه بر تراکم جمعیتی بالا، مدارس قرچک نیز با تراکم زیاد جمعیتی مواجه است و گاه این تراکم به 47 نفر در هر کلاس درس می رسد.
وی یکی از الزمات قرچک را احداث سایت اداری اعلام کرد و افزود: قرچک از داشتن ساختمان های اداری مناسب محروم است، هم اکنون زمینی برای احداث سایت اداری این شهرستان در نظر گرفته شده که در صورت تأمین اعتبار، می توان عملیات احداث آن را آغاز کرد.
95 درصد از صادرات روده کشور از ورامین صورت می گیرد
فرماندار ورامین نیز در این جلسه گفت : وجود تنها شهرک صنعتی تخصصی چرم استان تهران با دباغی سالانه ۱۴ میلیون جلد چرم سبک و سنگین و صادرات ۷۰ درصد آن به‌صورت سالامبور (چرم خام) تنها بخشی از ظرفیت‌های این شهرستان است که در صورت توجه می‌توان از خام فروشی این فرآورده مهم جلوگیری کرد.
حسین کاغذلو افزود: سورت ۹۵ درصد از روده کشور در ورامین انجام می‌شود و این صنعت میلیون‌ها دلار برای کشور ارز آوری دارد.
 فرماندار ورامین اضافه کرد: ورامین در حوزه کشاورزی نیز از ظرفیت‌های ویژه‌ای در تولید محصولات زراعی، غلات، پسته، تولیدات گلخانه‌ای، گوشت قرمز و شیر برخوردار است.
 به گفته کاغذلو، ورامین با تولید ۱۲۳ هزار تن شیر رتبه دوم، با ۲۱ هزار و ۸۴۴ تن تخم مرغ رتبه سوم، ۲۲۵ هزار تن ذرت علوفه‌ای رتبه سوم، ۱۱۵ هزار و ۲۰۰ تن سبزی و صیفی‌جات رتبه سوم و ۱۵۰ تن ماهی در سال رتبه سوم استان تهران را در اختیار دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح قطار شهری تهران – ورامین – گرمسار گفت : این پروژه مصوب دولت هشتم در پی سفر استانی به شهرستان ورامین است که پس از دست به دست شدن بین شرکت مترو و شرکت راه آهن، با اعتبارات ملی توسط شرکت راه آهن جمهوری اسلامی احداث و هم اکنون با شش رام قطار مسافران را بین تهران تا گرمسار جابجا می کند.
خروج از محدودیت شعاع 120 کیلومتری تنها راه نجات شهرک صنعتی پیشوا است 
فرماندار شهرستان پیشوا نیز در این جلسه گفت: خروج از محدودیت شعاع 120 کیلومتری و ارائه مشوق های لازم، تنها راه نجات شهرک صنعتی قرچک است. 
حسین عباسی افزود: شهرک صنعتی قرچک با وسعت یک هزار و 300 هکتار از زیر ساخت های لازم برای توسعه برخوردار است ولی تاکنون پیشرفت چشمگیری برای استقرار صنایع در آن صورت نگرفته است. 
وی افزود: پیشوا آخرین شهرستان استان تهران است بنابراین سرمایه گذاران اگر قرار باشد محلی را برای استقرار در نظر داشته باشند، به شهرک صنعتی قرچک و یا عباس آباد پاکدشت مراجعه می کنند و کمتر سراغی از شهرک صنعتی پیشوا می گیرند. 
وی تصریح کرد: تنها راه نجات شهرک صنعتی پیشوا، خارج شدن از محدودیت شعاع 120 کیلومتری است، اتفاقی که در برخی از شهرک های صنعتی افتاده و سرمایه گذاران را برای احداث واحدهای تولیدی ترغیب کرده است. 
تهرام/7254
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.