هاتف ممیزی در حاشیه گردهمایی سراسری مدیران ستادی و استانی سازمان امور عشایر ایران که به میزبانی شهرستان دماوند برگزار شد، در خصوص اجرای طرح بیمه فراگیر در استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: تهران به‌عنوان اولین استانی بود که طرح بیمه فراگیر را اجرا کرد و در شرایط فعلی، بالغ‌بر یکصد هزار رأس دام تحت پوشش بیمه فراگیر در قالب ۹ هزار قرارداد با بهره‌برداران قرار دارد.

رئیس امور عشایر استان تهران با اشاره به ارائه تسهیلات اشتغال پایدار نیز گفت:  تسهیلات اشتغال پایدار در سال ۹۷، به دلیل برخی مشکلات اجرایی با تأخیر به دست جامعه هدف رسید؛ دامنه انتفاع جامعه در سال گذشته حدود ۶ خانوار بود، اما با پیش‌بینی‌ها در تبصره ۱۸ قانون بودجه، در نظر داریم که در سال جاری این روند را افزایش دهیم.

به گفته مدیر امور عشایر استان تهران؛  تاکنون اعتبارات در حوزه عشایر از طریق شورای اشتغال ابلاغ نشده اما در نشستی که در هفته گذشته برگزار شد، مقرر شد که سهم استان تهران ابلاغ‌ تا متقاضیان در جهت جذب اعتبار به بانک معرفی شوند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون هیچ پروژه نیمه‌تمام ملی در حوزه عشایر استان تهران وجود ندارد و پروژه‌های ما به دلیل دامنه عملیات اجرایی، ظرف یک تا دو سال خاتمه می‌یابد.

استان تهران دارای حدود ۳ هزار خانوار عشایری است که این جامعه بیش از ۶۷ هزار تن محصول تولید می کنند.

تهرام/۷۲۴۳//۱۳۴۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.