به گزارش ایرنا، محمد حسین اسماعیلی روز یکشنبه در آیین افتتاح انجمن سینمای جوانان ایران شعبه دماوند که با حضور برخی مسئولان در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد با تاکید بر اینکه ابزار فرهنگی به عنوان یک رسانه به منظور ترویج اندیشه و ایده هر سرزمین مورد استفاده قرار می‌گیرد، اظهار داشت: فرهنگ و هنر در دنیای کنونی که دنیای ارتباطات بوده نقش بسزایی داشته و ایده های مختلفی از جمله دهکده و شهروند جهانی مطرح است.

این مقام مسئول گسترش ارتباطات را سبب پیچیده و سخت شدن حفظ فرهنگ ملی دانست و بیان کرد: هر گروهی که با قدرت بیشتری فعالیت کند در ترویج و تسلط بر فرهنگ خود موفق تر است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه سلطه جویان جهان در راستای تسلط فرهنگی گام برداشته اند، اضافه کرد: باید کوشا باشیم تا هم علاوه بر حفظ فرهنگ خود، اقدامات متقابل را هم انجام دهیم.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ابزار فرهنگی را بهترین ابزار لازم در این راستا دانست و گفت: فیلم های متعددی در نقاط مختلف در حال ساخت است که در نقش یک رسانه عمل کرده و در این مسیر رشد و نمو پیدا میکنند؛ در شرایط کنونی با توجه به اینکه سینمای ایران مورد توجه قرار گرفته است، باید کوشا باشیم تا در مقابل هجمه های موجود گام موثر برداریم.

این مقام مسئول سیاست قطعی دولت را واگذاری امور به خود سینما گران دانست و تصریح کرد : تشکیل انجمن ها میتواند این بستر را فراهم کند؛ هم اکنون بیش از ۹۰ انجمن هنری در طول سال های گذشته شکل گرفته و در حال فعالیت هستند.

وی گفت: ظرفیت و پتانسیل شهرستان دماوند در حوزه سینمایی آشکار و هویدا بوده و فعالیت مطلوب این انجمن میتواند سبب گسترش فعالیت این حوزه شود و میتوان با کمک مسئولان جشنواره فیلم کوتاه را به صورت مجدد راه اندازی کرد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه بحث آموزش نیز در این انجمن باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: نام دماوند یک برند بوده که میتوان به نحو احسن از آن بهره برد.

وی افزود: با توجه به نامگذاری سال مبنی بر رونق تولید برنامه ریزی های لازم به منظور تولیدات و محصولات هنری صورت گرفته و بیش از ۳۰ برنامه در حوزه سینمایی و هنری داریم که با توجه به تولید محور بودن جشنواره ها، از تولیدات هنرمندان در قالب جشنواره های مختلف حمایت خواهیم کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: باید از تمام پتانسیل دستگاه های فرهنگی و اجرایی در هر شهرستان استفاده کنیم و از امکانات و زیرساخت های که در اختیار این نهادها قرار دارد را در قالب تفاهم نامه استفاده کنیم تا انجمن های فرهنگی از تمام ظرفیت ها به نحو شایسته استفاده کنند.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه برای هر انجمن بودجه جداگانه در نظر گرفته نمیشود، اضافه کرد: حمایت مالی از انجمن ها در قالب جشنواره ها، برنامه ها و رویداد های هنری است که توسط هرانجمن ارائه میشود.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران تصریح کرد: انجمن سینمای جوانان ایران چند دفتر نمایندگی در سطح کشور دارد و بر اساس پتانسیل هر شهرستان این نمایندگی ها اعطا میشود و شهرستان دماوند نوزدهمین شهرستانی است که در سطح کشور دارای دفتر نمایندگی است.

آغاز فعالیت انجمن سینمای جوان شهرستان از سال ۸۰

غلامرضا عبدالله بیگی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند نیز در این مراسم با بیان اینکه این شهرستان در بحث فعالیت سینمای جوان نسبت به دیگر شهرستان سابقه بیشتری دارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه این هنر نو ظهور است، اما هنرمندان بزرگی در این شهرستان به فعالیت پرداختند و به واسطه اهمیت این موضوع و اثر گذاری وسیع آن از انجمن های مورد توجه بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه انجمن سینما شهرستان از سال ۸۰ فعالیت خود را آغاز کرد، ادامه داد: همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در برگزاری دو جشنواره فیلم، برگزاری چندین دوره کلاس های مختلف از جمله کارگردانی، عکاسی، فیلمبرداری، فیلمنامه نویسی، تولید ۳۱ فیلم کوتاه و مستند، چاپ ۳ مجموعه عکس دماوند، برگزاری ۵ دوره نمایشگاه عکس سوگواره عاشوراییان، ۱۱ نمایش و هفته فیلم و برگزاری ۳ دوره نکوداشت هنرمندان از جمله فعالیت های این انجمن در سنوات گذشته بود.

عبدالله بیگی با اشاره به اینکه این انجمن از سال ۹۴ در قالب انجمن سینمای ایران به فعالیت خود ادامه داد، تصریح کرد: تشکیل ۱۷ پاتوق عکاسی با حضور ۵۰ عضو ثابت و برگزاری ۴ کارگاه شناخت سینما از دیگر اقداماتی است که توسط این انجمن صورت گرفت.

تهرام/۷۲۴۶//۶۱۳۹

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.