نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی معتقد است که سیب‌های درختی دپو شده در یک سردخانه دماوند حدود ۱۲۰ میلیارد ریال خسارت به بیت‌المال وارد کرد زیرا قابلیت عرضه در بازار را ندارد.

قاسم میرزایی‌نیکو روز جمعه در خصوص انبار یک‌هزار تنی سیب تنظیم بازار در یکی از سردخانه‌های دماوند به خبرنگاران اظهارداشت: متأسفانه با ساز و کار غلط و افراد ناسالم که راهکار کلاه گذاشتن سر دولت را خوب می‌دانند، هر سال با شکل خاصی از سودجویی مواجه هستیم.

این سخنان نماینده مجلس در حالی است که مسئول نظارت و بازرسی صنعت و معدن شهرستان دماوند اعلام کرده بود موضوع فاسد شدن یک هزار تن سیب درختی در یک سردخانه شهرستان دماوند صحت ندارد و اکنون این میزان سیب برای آبمیوه و کنسانتره و ارسال آن به کشورهای همسایه استفاده می‌شود.

میزرایی نیکو اما با بیان اینکه در سال‌های گذشته بنده و رئیس دادگستری شهرستان این موضوع را به شکل دیگری که سیب ارومیه را به جای سیب دماوند به بازار عرضه می‌کردند پیگیری کردیم، گفت: اینکه چرا این حجم سیب در ایام شب عید توزیع نشده و در حیاط خلوت کسانی  بی‌سر و صدا دپو شده، چرا بعد از ایام عید حتی به قیمت آزاد فروخته نشده تا دولت ضرر نکند و هزاران اما و اگرهای دیگر موجود در این باره، حتما باید روشن شود.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: این حجم سیب کیلویی هفت هزار و ۵۰۰ تومان خریداری و با سه هزار تومان هزینه نگهداری، برای  یک‌هزار و ۲۰۰ تن در مجموع ۱۲ میلیارد تومان خسارت به بیت‌المال وارد شده است.

وی تصریح کرد: مسئولان اعلام کردند که سازمان مرکزی تعاون روستایی مسئولیت توزیع این سهمیه سیب را داشته و به شهرستان ربطی ندارد اما همه ما از وزارتخانه تا استان و مدیران و بخش‌های نظارتی، بازرسی و تعزیرات باید پاسخگو باشیم.

میرزایی‌نیکو گفت: با توجه به حساسیت این موضوع پیگیری‌های لازم را از مدیران منطقه‌ای و کشوری ادامه خواهیم داد تا با خاطیان این قصور که موجب وارد شدن ۱۲ میلیارد تومان خسارت به بیت المال شده است، برخورد قانونی صورت گیرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: البته برخورد با فساد نهادینه شده به این سادگی نیست چراکه پول حرام نمی‌گذارد اصلاح انجام شود.

به گزارش ایرنا مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دماوند نیز در این زمینه گفته بود: این میزان سیب جمع آوری شده در این سردخانه به اداره جهاد کشاورزی دماوند و حتی استان تهران مربوط نمی‌شود و با نظارت سازمان مرکزی تعاونی روستایی صورت گرفته است.

شهرستان دماوند در ۴۵ کیلومتری شمال شرق تهران واقع شده است.

تهرام/۷۲۴۶/ ۱۰۰۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.