دبیر علمی‌همایش روز جهانی هپاتیت با اشاره به اینکه‌درمان کامل‌هپاتیت Cحداکثر با ۳ میلیون‌تومان از طریق داروهای‌تولید داخل امکان پذیر است، گفت: هپاتیت C در صورتی که درمان نشود می‌تواند سبب نارسایی کبد، نیاز به پیوند کبد و یا مرگ فرد شود.

به گزارش ایلنا، دکتر امیر انوشیروانی، متخصص داخلی و فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد در آستانه برگزاری همایش روز جهانی هپاتیت اظهار داشت: این همایش ششم مردادماه همزمان با بسیاری از کشورهای جهان برگزار می‌شود که ریشه کنی هپاتیت از جمله اهداف برگزاری این کنگره به شمار می‌رود. همچنین موضوع کبد چرب و راهکارهای پیشگیری و جدیدترین درمان های آن از دیگر مباحث مورد بحث و گفت‌و‌گو در همایش است.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت(WHO) اهدافی برای کشورها در نظر گرفته که بر اساس آن تا سال ۲۰۳۰ باید ریشه کنی هپاتیت C انجام گیرد و بر همین اساس از سال ۲۰۱۶ دارویی برای درمان این بیماری در کشور ساخته شده و بیماران با مصرف روزانه یک قرص می‌توانند طی ۳ ماه به طور کامل از این بیماری نجات یابند.

دبیر علمی همایش روز جهانی هپاتیت ادامه داد: هپاتیت C در صورتی که درمان نشود می‌تواند سبب نارسایی کبد، نیاز به پیوند کبد و یا مرگ فرد شود. بنابر این درمان آن بسیار حائز اهمیت است و خوشبختانه با تولید داروی داخلی در مدت سه ماه بیمار با هزینه یک تا سه میلیون تومان می تواند برای همیشه درمان شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره بیماری کبد چرب اظهار داشت: ۳۵ تا ۴۰ درصد افراد بالای ۴۰ سال در کشور مبتلا به کبد چرب هستند که رژیم غذایی نامناسب همچون استفاده زیاد از خانواده کربوهیدرات ها و استفاده از فست فودها، زیاد غذا خوردن و در کنار آن عدم تحرک می‌تواند سبب بروز این بیماری شود که بر اساس یافته ها مشخص شد، ۵۰ درصد این بیماری با رژیم غذایی مناسب و بهبود فعالیت بدنی قابل درمان است.

انوشیروانی خاطرنشان کرد: کبد چرب به تنهایی شاید عوارض چندانی نداشته باشد ولی ۳۰ سال پس از ابتلا می‌تواند سبب نارسایی کبدی شود. البته سکته‌های قلبی و مغزی از عوارض زود هنگام آن نیز به شمار می‌رود پس کبد چرب نوعی سندرم متابولیک محسوب می‌شود که با بیماری‌هایی همچون فشار خون بالا، دیابت و چاقی شکم در ارتباط است و همه این عوامل با رژیم غذایی مناسب و سبک زندگی درست و تحرک قابل پیشگیری به شمار می‌رود.

9e6eb317-ff3f-4375-bbaa-21c2f20ee358

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.