نماینده تهران در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه مشکل شورا سیاسی شدن آن است، گفت: انتصاب مدیران ناکارآمد، شورای عالی را به سراشیبی سقوط می‌کشاند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد قانبیلی در بیستمین جلسه شورای عالی استان‌ها که امروز پنجشنبه در محل ساختمان قدیم مجلس برگزار شد با اشاره به پیامک ارسالی از سوی هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها به اعضا که حضور آنها را در جلسه هم اندیشی روز چهارشنبه الزامی اعلام کرده بود، اظهار داشت: در این پیامک گفته شده بود که عدم حضور به منزله غیبت غیرموجه است، در حالی که این برخلاف ماده ۲۰ آئین‌نامه داخلی شورای‌عالی استانها است.

قانبیلی خطاب به الویری رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: مشکل شورای عالی رئیس بودن اعضای شورا نیست، بلکه سیاسی شدن آن است و مشکل عدم حضور شما در شوراست که با عدم نظارت و انتصاب مدیران ضعیف و ناکارآمد و عدم آشنایی به مباحث شورایی، شورای عالی را به سراشیبی سقوط می‌کشانید.

وی اضافه کرد: همین افرادی که به نظر شما از روستا آمده‌اند و ضعیف هستند، می‌توانند شورا را به مسیر خود بازگردانند، اما افرادی که از نظر شما قوی و توانمند هستند، همکاران‌تان در شورای شهر تهران یا شهر‌های بزرگ هستند.

قانبیلی گفت: همکاران شما در این دو سال چه کار مفیدی در شورای شهر تهران کرده‌اند؟ شورای شهر تهران هرچه در این دو سال مصوب کرد شامل تغییر نام چند کوچه و خیابان و میدان بود. مدیران تان هم که در حمل و نقل و حوزه‌های دیگر ادعا دارند از شورا مجوز گرفتند، با طرح جدید ترافیک محترمانه دست به جیب مردم بردند.

قانبیلی خطاب به رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: آقای الویری آیا این توهین به همکارانتان در شورای عالی استان‌ها نیست که آنها را افرادی ضعیف می‌نامید و مقیاس شما در انتخاب فرد قوی و ضعیف چیست؟

عضو شورای عالی استان‌ها در ادامه محمدرضا عارف نماینده مجلس شورای اسلامی را مورد خطاب سخنان خود قرار داد و گفت: از اینکه شما به حمایت از شورا‌ها برخواسته‌اید، لذت بردم و باید برخورد‌های سیاسی با شورا‌ها متوقف شود.

وی ادامه داد: در این دو سال باقی مانده از دولت فعلی تدبیری کنید تا امید در جامعه شورایی زنده شود.

وی افزود: ملاک من با شما در مورد مدیر قوی متفاوت است. از نظر من مدیر قوی با کمترین امکانات در دورترین روستا‌ها و شهر‌ها بیشترین کارکرد را دارد و اگر به منزل‌شان مهمانی بیاید با نان و ماستی که در منزل دارد از او پذیرایی می‌کنند و هر لحظه از شبانه روز درب منزلش به روی دیگران باز و در خدمت مردم است، اما از نظر شما، مدیر قوی مدیری است که باید با خودروی بیت المال، راننده بیت المال دفتر و میز کار لاکچری کار کند، در حالی که از نظر من مدیر کارآمد ارتباطی به این مسائل ندارد.

قانبیلی گفت:  بیش از ۲۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ در شورای عالی استان‌ها حیف و میل شد، از این مبلغ ریالی به شورا‌های شهرستان پرداخت نشد و نزدیک به ۳ میلیارد تومان هم معوقات به شورای عالی استان‌ها داریم.

وی تصریح کرد: مدیر قوی مدیری نیست که ۱۴ میلیارد دلار از این مملکت را در قالب دلار ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به افرادی می‌دهد که با او نسبت دارند، از نظر من مدیر توانمندی مدیری است که با وجود تحریم‌ها سامانه موشکی سوم خرداد را می‌سازد و با آن هیمن آمریکایی را می‌شکند و از نظر من مدیر قوی کسی است که با کمترین‌ها بیشترین عملکرد را دارد و در حفظ اموال بیت المال کوشا است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.