گودبرداری غیر اصولی باز هم حادثه ساز و موجب ریزش ساختمان سه طبقه و گرفتار شدن پیر زن ۷۳ ساله‌ای در زیر خروار‌ها سنگ و خاک شد

به گزارش ایلنا، آتش‌نشانان و نجاتگران سازمان آتش نشانی تهران در عملیاتی حساس و دشوار موفق شدند این زن سالخورده را از زیر آوار سنگین، نجات دهند.

این حادثه ساعت ۷:۵۳ دقیقه صبح امروز از سوی ساکنان ساختمان‌های مجاور و شهروندان به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اطلاع داده و درخواست کمک شد که با هماهنگی ستاد فرماندهی این سازمان، نشانان ایستگاه‌های ۸ و ۱۱۲ به همراه دو گروه امداد و نجات شماره‌های ۱۴ و یک به محل حادثه واقع در میدان توحید، خیابان نصرت غربی، خیابان شکاری، کوچه یوسف جعفرقلی روانه شدند.

امیر هاتفی مدیر عملیات منطقه ۵ سازمان آتش نشانی تهران درباره این حادثه گفت: یک ساختمان سه طبقه مسکونی که در مجاورت ملک گودبرداری شده، قرار داشت، یکباره تخریب شد و به داخل محل گودبرداری فرو ریخت.

وی با اعلام اینکه با عکس العمل به موقع نیرو‌های آتش نشانی سه نفر در همان لحظات اولیه از محل آوار خارج شدند، افزود: با توجه به اعلام گرفتارشدن زن مسنی در زیر آوار ساختمان، عملیات جستجو به سرعت با تلاش تیم‌های تخصصی نجات ادامه پیدا کرد و خوشبختانه پس از دستیابی به موقعیت وی در زیر آوار و برداشتن خاک و نخاله‌ها از روی سر و صورتش مشخص شد این زن ۷۳ ساله زنده است.

هاتفی تصریح کرد: آتش نشانان و نجاتگران با تمام توان مشغول آواربرداری شدند و با بکارگیری تجهیزات تخصصی نجات اقدام به تثبیت کردن آوار‌های معلق کردند و این زن را به طور کامل از زیر خروار‌ها خاک، آهن و اسباب و اثاثیه نجات و برای انتقال به مرکز درمانی به عوامل اورژانس تحویل دادند.

در این حادثه علاوه بر تخریب کامل این ساختمان سه طبقه، یک دستگاه خودروی سواری که در داخل کوچه پارک شده بود نیز زیر آوار ماند و خسارت دید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.