یک روانپزشک مرتبط با بیماران سرطانی گفت: روان درمانی یکی از بخش های مهم درمان سرطان است و چنانچه مورد توجه قرار نگیرد روند درمان بیمار نیز با چالش های فراوانی مواجه می شود.

به گزارش ایلنا ،  منیر حداد با اعلام این مطلب افزود: 50 در صد ییماران سرطانی که دچار بیماری های اعصاب هستند مورد توجه قرار نمی گیرند و بیماری آنها شناخته نمی‌شود در نتیجه وقتی بیماری روان یک فرد سرطانی تحت درمان قرار نگیرد در سیر درمان اثر منفی می گذارد و بیمار درمان خود را پیگیری نمی کند.

این روانپزشک گفت:بیماری سرطان و اثرات ناشی از آن صرفاً محدود به بیمار نبوده بلکه اثرات وسیعی را بر زندگی مراقبت کنندگان بجا می‌گذارد.

وی گفت:بیمارانی که دچار سرطان هستند بعد از این که با بیماری خود آشنا می شوند معمولا دغدغه اضطراب استرس و شوکی به آنها وارد می شود که ممکن است نتوانند آن را به راحتی هضم  کرده و با آن کنار بیایند که این مسئله زمینه‌ای برای شروع بیماری هایی مانند افسردگی است و نیازمند درمان است.

این روانپزشک با اشاره به این که افسردگی سبب افزایش مرگ در میان بیماران سرطانی می‌شود ادامه داد: افسردگی بخصوص در مرگ بیماران سرطان خون، روده، پانکراس و پروستات بسیار موثر است.

وی تاکید کرد: هر تیم درمان سرطان نیازمند یک مشاور روانپزشک است تا با تعدیل وضعیت روانی بیماران ، سرعت بهبود بیماری را افزایش داده و احساس رضایت و آرامش بیمار و اطرافیان را فراهم آورد.

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.