کارشناس سازمان هواشناسی گفت: ­از بعد از ظهر امروز در استان‌های ساحلی دریای خزر با روند کاهش دما مواجه خواهیم شد.

به گزارش ایلنا، محمد اصغری با اعلام این خبر افزود: امروز یکی از گرمترین روز‌های سال را از اول بهار تجربه می‌کنیم که البته این گرما موقتی خواهد بود، زیرا از ساعات بعد از ظهر و امشب با ریزش هوای سرد روند کاهش دما را پیش رو خواهیم داشت که این روند کاهش دما در سواحل دریای خزر بسیار ملموس خواهد بود.

وی گفت: البته بارش هم خواهیم داشت که بارش‌ها در بیشتر مناطق و دامنه‌های کشور به صورت رگباری خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: با توجه به این که توده هوا تغییر می‌کند امروز نیز بستر برای ظهور باد‌های به نسبت شدید در استان‌هایی مانند تهران، البرز، سمنان، قم، قزوین و زنجان مهیاست ضمن این که با بارش مواجه هستیم و شدت بارش‌ها در دامنه‌های البرز قابل توجه خواهد بود و می‌توان به استان تهران، البرز، قزوین، زنجان، سمنان، بلندی‌های مازندران و بخش‌هایی از گلستان اشاره کرد.

اصغری گفت: همچنین شرایط ناپایدار و بارندگی‌ها را در شمال شرق کشور خواهیم داشت به طوری که شرایط جوی در خراسان شمالی و رضوی ناپایدار است و بارش‌ها همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود، در ضمن باید منتظر بارش‌ها در حدی که منجر به جاری شدن روان آب‌ها شود باشیم.

وی افزود: همین طور در قسمت‌های مرکزی کشور مانند استان‌های یزد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، فارس، هرمزگان و کرمان و دامنه‌های زاگرس وقوع بارش‌های رگباری دور از ذهن نیست.

کارشناس هواشناسی گفت: وزش باد به نسبت شدید را نیز فردا در شرق کشور داریم و سرعت وزش باد در حد خیزش گرد و خاک خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.