به گزارش ایرنا، حسین کاغذلو روز چهارشنبه در جلسه مشترک فرمانداران و مسئولان شهرستان های جنوب شرق تهران با مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: تأمین آب شرب مردم ورامین از محل سد ماملو، یکی از خواسته های مهم مردم این شهرستان است که اجرایی شدن آن در دستور کار مسئولان شرکت آبفا قرار گرفت.
وی افزود: با تلاش مجموعه آب و فاضلاب در تخصیص اعتبارات مورد نیاز و نیز استفاده از ظرفیت های موجود در شهرستان، زمینه اتصال شبکه آب شهرستان ورامین به تصفیه خانه هفتم تهران در سد ماملو فراهم شده است و تا تکمیل مابقی این پروژه ، تا اوخر تیرماه امسال، آب سد ماملو به ورامین می رسد.
وی با اشاره به اجرای طرح فاضلاب شهرستان ورامین گفت: طرح جمع آوری، انتقال و دفع بهداشتی فاضلاب شهری ورامین به منظور حفاظت از محیط زیست به ویژه محیط زیست انسانی، جلوگیری از آلودگی منابع آب زیرزمینی، استفاده از پساب تصفیه شده و ارتقای شاخص سلامت و بهداشت شهروندان در دستور کار قرار گرفته است.
کاغذلو تأمین منابع آبی پایدار به منظور توسعه فعالیت های کشاورزی و صنعتی را چالش پیش روی ورامین اعلام کرد و افزود: این طرح که به منظور بازچرخانی آب و جلوگیری از هدر رفت آن اجرا می شود، نقش مهمی در کاهش استحصال منابع آب زیرزمینی دارد، موضوعی که در سال های اخیر باعث شده تا پدیده فرونشست در دشت ورامین رخ دهد.
وی تصریح کرد: فاز نخست شبکه جمع آوری فاضلاب شهری ورامین به طول 200 کیلومتر است که تاکنون 106 کیلومتر آن توسط شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی تهران اجرا شده است.
فرماندار ورامین افزود: با اجرای طرح شبکه فاضلاب ورامین، در هر شبانه روز 30 هزار متر مکعب فاضلاب تصفیه شده و پساب خروجی آن صرف فعالیت های کشاورزی و صنعت خواهد شد ضمن این که یکصد حلقه چاه از مدار استحصال آب از منابع زیر زمینی خارج می شود.
**حق آبه سدماملو بر اساس عدالت توزیع شود
نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: حق آبه 30 میلیون متر مکعبی ماملو برای شهرستان های جنوب شرق استان تهران است که باید بر اساس سرانه جمعیت و به صورت عادلانه توزیع شود.
دکتر سید حسین نقوی حسینی افزود: با افتتاح مدول دوم تصفیه خانه هفتم تهران در سد ماملو، آرزوی دیرینه مردم شهرستان های ورامین و قرچک در برخورداری از آب سد ماملو محقق می شود ولی باید دقت داشت که در تخصیص این آب عدالت رعایت شود.
وی اظهار داشت: در اجرای این طرح، مردم شهرستان پیشوا که در نقطه انتهایی استان تهران و جنوب شرق واقع شده است نیز می باید دیده شود چرا که این شهرستان با چالش عظیمی در تأمین آب مواجه است و سال گذشته قطعی چند روزه آب، شرایط بحرانی برای مردم رقم زده بود.
وی تصریح کرد: انتظار مردم و مسئولان شهرستان های جنوب شرق تهران از مسئولان آبفا این است که 30 میلیون متر مکعب آب اختصاص یافته برای شهرستان های جنوب شرق تهران، بر اساس سرانه جمعیت و به صورت عادلانه توزیع شود، این نباشد که یک شهرستان چاه های آب شرب را خاموش کند و فقط از آب سد ماملو استفاده کند و سایر شهرستان های از این آب بی بهره بماند.
تهرام/7254//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.