به گزارش ایرنا، محمدرضا بختیاری روز چهارشنبه در جلسه مشترک با فرمانداران و مسئولان شهرستان های جنوب شرق استان تهران که در آبفای جنوب شرقی برگزار شد با اشاره به وضعیت بحرانی دشت ورامین از نظر آب گفت : این امر در اثر برداشت بی رویه آب از منابع زیرزمینی رخ داده که می باید قوانین بازدارنده محکمی در این محدوده اعمال شود.
وی تصریح کرد: برداشت بی رویه آب از منابع زیر زمینی باعث بروز پدیده فرونشستی شده که تا نزدیکی راه آهن سراسری تهران – مشهد نیز رسیده است.
بختیاری اظهار داشت: دشت ورامین شامل شهرستان های ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت از اهمیت ویژه ای در تولید محصولات زراعی برخوردار است و وجود یکصد هزار هکتار اراضی مرغوب بیانگر اهمیت این بخش از استان تهران است.
وی افزود: اهمیت دشت ورامین برای نظام باعث گردید که همزمان با احداث سد ماملو و لتیان، موضوع تأمین آب مورد نیاز این بخش به ویژه در حوزه کشاورزی مورد توجه مسئولان قرار گیرد و امروز 256 میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده جنوب تهران، جایگزین حق آبه دشت ورامین از رودخانه جاجرود شده است.
بختیاری اظهار داشت: به منظور تأمین آب شرب مورد نیاز مردم این منطقه نیز 30 میلیون متر مکعب از سهم 100 میلیون متر مکعبی آب ماملو برای شرب، به دشت ورامین اختصاص یافته است.
مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران با اشاره به لزوم اجرای طرح فاضلاب به منظور بازچرخانی آب گفت: میانگین اجرای طرح های فاضلاب در کل کشور حدود 40 درصد است در صورتی که این میزان در شهرستان های استان تهران حدود 12 درصد می باشد.
وی تأکید کرد: استان تهران از نظر اجرای طرح های فاضلاب، یکی از فقیرترین مناطق کشور است.
تهرام/7254//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.