به گزارش ایرنا، محمد امامی امین روز چهارشنبه در سومین جلسه کارگروه رفع موانع سرمایه گذاری گفت: مقرر شد منابع طبیعی 70 هکتار از اراضی منابع طبیعی را برای توسعه این نیروگاه به شهرستان پیشوا الحاق کند و کارهای زمین اختصاصی را زودتر انجام دهند.
حسین عباسی فرماندار شهرستان پیشوا نیز اظهار داشت: ساخت این نیروگاه سه سال طول می کشد اما فاز اول آن امسال به بهره برداری می رسد.
انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران نیز با بیان اینکه دستور داده شد دستگاه ها و توربین هایی که خریداری شده بارگیری و منتقل شود افزود: این شرکت می تواند بخش مهمی از کسری برق بخصوص در بخش صنایع را تامین کند.
در این نشست شش پرونده در خصوص تامین آب شهرک صنعتی فیروزکوه از سد نمرود، یک شرکت تولید کود و سموم کشاورزی، گزارش فرمانداری شهرستان ری در خصوص شهرک پوشاک خاوران، احداث نیروگاه برق پنج مگاواتی و گزارش فرماندار شهرستان پیشوا در خصوص یک شرکت برای احداث نیروگاه هزار مگاواتی بررسی شد.
احداث نیروگاه برق پنج مگاواتی توسط یک شرکت در شهرستان ملارد نیز یکی دیگر از پروندهای مورد بررسی در این نشست بود که به دلیل نداشتن زمین سنددار تاکنون این پروژه اجرایی نشده است که مقرر شد فرمانداری ملارد جای جدیدی برای آن در نظر بگیرند و یک زمین برای احداث این نیروگاه تخصیص دهد.
در خصوص تامین آب شهرک صنعتی فیروزکوه، صابر پرنیان مدیر شرکت شهرک های صنعتی فیروزکوه گفت: این شهرک مربوط به صنایع غذایی است و مشکل عمده آن در حوزه تامین سه میلیون متر مکعب آب مورد نیاز این شهرک از نمرود است.
وی از استاندار و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران خواست در راستای حمایت از تولید بعد از بهره برداری از این شرکت و تخصیص آب، هزینه آن را پرداخت کنند.
در این نشست با اختصاص آب از سد نمرود و اخذ هزینه آب بعد از تخصیص آب موافقت شد.
فرماندار فیروزکوه نیز گفت: پنج میلیون مترمکعب آب به بخش صنعت اختصاص داده شد که مشمول مرور زمان شده و سال گذشته در جریان سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به این شهرستان قول مساعد داده شد.
مهدی یوسفی جمارانی افزود: مطالعات اولیه و حق اشتراک و آب بها به زمان بعد از احداث موکول شود که اعضای کارگروه رفع موانع تولید و سرمایه گذاری با پرداخت هزینه آب بعد از احداث شهرک صنعتی پوشاک موافقت کردند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان تهران در این خصوص گفت: سه حلقه چاه برای شهرک صنعتی فیروزکوه در نظر گرفته شده و چاه چهارم نهایی نشده است.
مهدی فروغی افزود: برای بهره برداری از 28 لیتر آب بر ثانیه مجوز صادر اما سند آن نهایی نشده است، اگر مجوز صادر شود می توانند 28 لیتر آب برداشت کنند.
** شهرک صنعتی پوشاک استان تهران با ظرفیت 15 هزار شغل تعیین تکلیف می‌شود
مدیرشرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: این پروژه امسال نیازمند شش هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با ظرفیت ایجاد 15 هزار شغل است که باید روند اجرایی آن تسریع شود.
صابر پرنیان با اشاره به لزوم تسهیل ایجاد شهرک صنعتی پوشاک اظهار داشت: شهرک صنعتی پوشاک همجوار فرودگاه امام خمینی(ره) سه بار مصوبه هیئت دولت را دریافت کرده است.
مدیر شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران ادامه داد: مجوز حفر چاه از آب منطقه‌ای گرفته شده که با توجه به دریافت مجوز زیست‌محیطی منتظر شروع پروژه هستیم که در این شهرک واحدهای تولیدی، خدماتی، جانمایی هتل و فروش مستقیم پیش‌بینی شده است.
پرنیان عنوان کرد: اگر این شهرک کلنگ‌زنی شود تا سال آینده زمینه احداث شهرک پوشاک در کشور ایجاد می‌شود و به عنوان پیشران ایفای نقش می‌کند ضمن اینکه تنها شهرک سبز کشور است.
همچنین محمد امامی امین معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: شهرک صنعتی پوشاک طرحی است که اشتغالزایی خوبی دارد سرمایه گذاری خوبی هم خواهد شد، قرار است هفته آینده این شرکت به کارگروه زیر بنایی ارجاع شود و پروانه آن تمدید شود.
**تولید کود و سموم کشاوزی
تولید کود و سموم کشاورزی توسط شرکت بازرگان کالا نیز دارای مشکل محیط زیستی است که در این نشست مقرر شد محیط زیست مجددا این طرح را بررسی و تلاش کند با رعایت قوانین و مقررات نسبت به مساعدت در جهت یک مجوز جدید همکاری کند.
این شرکت دارای محصول هایی در زمینه کود و مواد نگهدارنده است که به نوعی به توسعه زیر ساخت و صادرات محصولات کشاورزی کمک می کند.
امامی امین دراین خصوص گفت: بسیاری از محصولات کشاورزی استان ظرفیت صادراتی دارند اما زیر ساخت آنها نظیر شرایط نگهداری و بسته بسته بندی آن مهیا نیست بنابراین نمی توانیم صادرات انجام دهیم، این شرکت به توسعه صادرات محصول های کشاورزی نظیر محصول های صیفی جات که زمان نگه داری آن کوتاه است کمک می کند و ارز آوری خوبی برای کشور دارد.
شهرک پوشاک خاوران نیز یکی دیگر از شرکت های مورد بررسی در نشست رفع موانع تولید و سرمایه گذاری بود، این موضوع در کارگروه مطرح و مقرر شد اسناد و مدارک آن توسط دبیرخانه بررسی و اگر صحت اسناد و مدارک تایید شود این طرح در کارگروه زیر بنایی تصویب شود.
تهرام/ 3036//6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.