به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری شامگاه سه شنبه در مراسم جشن گلریزان فرشته های زمینی در محل شیرخوارگاه آمنه پایتخت اظهارداشت: هنر و مهارت آموزی به دانش آموختگان کار خیر است و به ایجاد اشتغال و کارآفرینی در جامعه کمک می کند.
وی افزود: ما در سازمان بهزیستی و وزارتخانه به تنهایی نمی توانیم در این زمینه فعالیت کنیم بلکه نیازمند قدم های خیر مردم نیز هستیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: خیران در عرصه های مختلف از جمله سلامت، ساخت مدرسه، مسکن و سایر موارد ورود کرده اند که می توانند در زمینه کارآفرینی نیز نقش آفرینی کنند.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه های این وزارتخانه گسترش مشارکت های اجتماعی است گفت: مسئولیت های سنگین در جامعه را با کمک خیران انجام می دهیم زیرا امام راحل نیز می فرمودند کاری را که مردم می توانند انجام دهند در آن دولت وارد نشود.
شریعتمداری تاکید کرد: اکنون در سازمان بهزیستی 90 درصد خدمات به مردم و خیران واگذار شده است تا در این امر خداپسندانه فعالیت کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه 500 هزار پرونده مددجویی در بهزیستی به ثبت رسیده است گفت: 2 میلیون و 400 هزار مددجو از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند.
وی اظهارداشت: بهزیستی تلاش می کند با مشارکت و هم افزایی خیران خدمات مناسبی را به مددجویان ارائه کند.
شریعتمداری همچنین با اشاره به احداث بزرگترین شیرخوارگاه در تهران گفت: در مورد فعالیت ها و مشارکت هایی که خیران در این زمینه انجام داده اند اطلاع داریم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز امیدواری کرد که با آغاز فعالیت این مجموعه خدمات مناسبی به مددجویان بهزیستی در آینده نزدیک ارائه شود.
شیرخوارگاه شبیر به عنوان بزرگترین شیرخوارگاه واقع در میدان خراسان که از سوی جامعه خیران حامی معلولان ساخته شده نیازمند تجهیز امکانات توسط سازمان بهزیستی کشور است.
به گزارش ایرنا جشن گلریزان فرشته های زمینی با حضور رییس سازمان بهزیستی، برخی نمایندگان مردم تهران در مجلس، خیران و حامیان مددجویان بهزیستی از سوی اداره کل بهزیستی استان تهران در شیرخوارگاه آمنه برگزار شد.
تهرام/8138/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.