فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد با اشاره به اینکه مصرف میوه و سبزیجات در پیشگیری از ابتلا به سرطان‌های گوارش بسیار موثر است، گفت: چاقی عدم تحرک استرس و مصرف مواد غذایی ناسالم از عوامل دخیل در بروز سرطان است.

به گزارش ایلنا، دکتر حسن طاهری، فوق تخصص بیماری‌های گوارش کبد در آستانه برگزاری هفته سلامت گوارش اظهار داشت: سرطان زمانی که به وقوع می‌پیوندد همچون زلزله ای به شمار می‌رود که همه بنیان های خانواده را در هم در می‌نوردد و بار فکری و اقتصادی زیادی را برای خانواده به همراه دارد.

 وی با اشاره به اینکه سرطان به طور کلی علاج خاصی ندارد، گفت: البته اگر سرطان در مرحله ابتدایی شناسایی شود درمان آن مشکل و پیچیده نخواهد بود و می‌توان راحت تر با این بیماری مقابله کرد.

این فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد در ارتباط با بهترین راه‌های پیشگیری از سرطان گفت: چاقی یکی از عواملی است که شانس ابتلا به انواع سرطان‌ها را بیشتر می‌کند و بنابر این جوامع ماشینی امروز بیشتر از سایر جوامع درگیر سرطان شده‌اند.

 طاهری گفت: عدم تحرک، استرس، سبک غذایی ناسالم نیز از دیگر عوامل ابتلا به سرطان به شمار می‌رود بنابراین با فعالیت فیزیکی و استفاده از مواد غذایی سالم می توان ریسک ابتلا به این بیماری را کاهش داد.

وی در ارتباط با مصرف مواد غذای سالم گفت: نمک، قند و چربی در مواد غذایی در صورتی که زیاد استفاده شود، شانس سرطان و ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را مضاعف می‌کند این در حالی است که مصرف مواد غذایی حاوی فیبر همچون سبزیجات و میوه‌ها در پیشگیری از سرطان موثر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.