به گزارش خبرنگار ایرنا، پرهام جانفشان عصر یکشنبه که در همایش روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی در موزه آبگینه و سفالینه تهران برگزار شد، اظهار داشت: توان بخش خصوصی و تشکل های غیر دولتی یکی از اولویت های مسئولان میراث استان بوده، چرا که با آگاهی جامعه می توان اهداف خود را مطرح کرد.
وی به برنامه تهران قدیم همزمان با هفته موزه ها اشاره کرد و گفت: این طرح همزمان با آغاز هفته موزه ها در استان تهران شروع شد تا کالبد و بافت قدیم پایتخت را به مردم معرفی کنیم.
به گفته جانفشان در این هفته با برنامه های مختلف در موزه های تحت اختیار این اداره کل در صدد هستیم تا از طریق تشویق عموم بتوانیم تاریخ غنی این مرز و بوم را به نسل های آینده معرفی کنیم.
مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران از ثبت 50 بنای ارزشمند پایتخت در آینده ای نزدیک خبرداد و گفت: با همکاری معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران در نظر داریم طبق اولویت و تشکیل پرونده این بناها را ثبت ملی کنیم.
باستان شناس و عضو هیات علمی دانشگاه هنر کاشان همچنین به موضوع شکل گیری موزه های درباری در عصر تیموری پرداخت و گفت: موزه ها بهترین پل برای تاریخ گذشته هر سرزمین محسوب می شوند.
رضا نوری با اشاره به اینکه دوره تیموری اوج هنر نگارگری محسوب می شوند، افزود: هنرمندانی همانند کمال الدین بهزاد در این ایام توانستند در این عرصه فرهنگ نگارگری و نقاشی را با چیره دستی خاص ترویج دهند.
هفته میراث فرهنگی از 28 اردیبهشت ماه آغاز که بناست با برنامه های ویژه تهران قدیم را عموم معرفی کرد.
تهرام/7247//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.