معصومه پرند وار در حاشیه بازید میدانی از مسیرهای عبور عشایر در شهرستان پردیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مدت زیادی تا کوچ عشایر از دشت‌های ورامین به سمت شهرستان پردیس و پس از آن به دشت لار باقی نمانده است.
وی افزود: مسیر آب انجیرک شهر پردیس محل عبور موقت عشایر تعیین شده است و به همت شهرداری پردیس دهانه رودخانه ها لایروبی و مسیر تردد عشایر هموار سازی خواهد شد.
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری در ادامه تصریح کرد: با توجه به ادامه مسیر کوچ عشایر از زیرگذر آزاد راه تهران- پردیس، اداره راهداری و شرکت آزاد راه درآماده سازی مسیر به شهرداری کمک خواهند کرد .
پرندوار گفت: احداث زیر گذر استاندارد برای عبور عشایر و احشام در زمان تاسیس آزاد راه تهران_ پردیس ضروری بود که انجام نشد در این راستا برای ساخت پل هوایی مخصوص عبور احشام بر روی آزاد راه برنامه ریزی شده که در صورت تخصیص بودجه اجرایی خواهد شد.
وی ادامه خاطر نشان کرد: وظیفه نگهداری از مستثنیات هر ارگانی به همان سازمان مربوط می شود و همکاری شهرداری پردیس در لایروبی و هموار سازی مسیر عبور عشایر قابل تقدیر و تشکر است با توجه به اینکه وظیفه ای در این راستا ندارد.
وی گفت: دستگاه‌های اجرایی شهرستان که در رابطه با کوچ عشایر فعالیت دارند در آماده سازی مسیر و محافظت از عشایر را تا دشت لار با همدیگر تعامل لازم را داشته باشند.
مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری اظهار داشت: با توجه به زیست ماشینی که در استان تهران وجود دارد مردم به دنبال فضاهای بکر و جاذبه هایی نظیر دیدن عبور عشایر و احشام آنها از نزدیک هستند.
پرند وار گفت: هنر مدیران این است که تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند ، ایجاد جاذبه های گردشگری در شهرستان و فروش محصولات عشایر به شهروندان ایجاد یک فرصت مناسب در زمان عبور عشایر از این شهرستان است.
شهرستان پردیس با 250 هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.
تهرام/9441//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.