امین بابایی روز یکشنبه در نخستین مجمع منطقه ای روابط عمومی های شرق استان تهران که به میزبانی شهرستان دماوند در اردوگاه شهید مصطفی خمینی این شهرستان، برگزار شد با اشاره به اهمیت و جایگاه روابط عمومی اظهار داشت: از لحاظ ساختاری حال روابط عمومی ها مساعد نیست، زیرا بعضاً یک نگاه ساده انگارانه و سنتی به جایگاه روابط عمومی وجود دارد.
این مقام مسئول ادامه داد: روابط عمومی در عصر کنونی که به سمت اطلاع رسانی نوین در حرکت است، نقش بسزایی دارد و عدم توجه مدیران به جایگاه روابط عمومی باعث آسیب دیدن بدنه سازمانی هم از منظر جریان فکری و هم از لحاظ ماهیت ظاهری می شود.
بابایی با اشاره به رویکرد تخصصی استاندار تهران، تصریح کرد: مدیران باید عینک ساده انگاری را برداشته و در صورتی که ماهیت روابط عمومی مبتنی بر شاکله روز شود، سرعت شتابنده ای گرفته و جایگاه آن احیا خواهد شد.
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران با بیان اینکه در آینده ای نزدیک نباید شاهد خلع در این حوزه باشیم، بیان کرد: روابط عمومی ها باید جایگاه خود را پیدا کرده و درک صحیحی به منظور ایجاد اعتماد و انعکاس واقع بینانه داشته باشند.
وی با بیان اینکه روابط عمومی ها اگر خود را خبرنگار تلقی کنند به عنوان نماینده اذهان عمومی خواهند بود در حالی که این وظیفه خبرنگار است، گفت: خبر نویسی روابط عمومی سبب محدود کردن پکیج فکری آنان شده و فرصت نقد و تحلیل را از دیگران می گیرد.
بابایی وظیفه روابط عمومی را تولید محتوا و نقد آن توسط خبرنگاران دانست و گفت: اگر روابط عمومی خود را خبرنگار بداند امکان گفت وگو محوری به منظور همراه شدن با چالش های موجود ایجاد نمیشود.
مدیر کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری تهران اضافه کرد: اولویت سوم از 5 اولویت اداره کل روابط عمومی استان با رویکرد تخصصی، برون رفت روابط عمومی از وضعیت موجود و حرکت به سمت ایده آل های مطلوب با استاندارد های اجتماعی است.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.