حجت الاسلام احمد مازنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بافوریت به منظور رفع اساسی این مساله جلسه ای با نمایندگان متولی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اداره کل مسکن و شهرسازی، شهرداری ها و اوقاف شمیرانات برگزار خواهیم کرد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: باعث تاسف است که غیرفرهنگی ترین و غیر اداری ترین اتفاق ممکن برای فرهنگی ترین اداره کشور رخ داده است.
به گزارش ایرنا، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شمیرانات که پیشتر مستاجر یک ملک در شمال تهران بود با افزایش نرخ اجاره بها از سال 1386 ناچار به نقل مکان به یکی از اماکن مورد تملک اداره کل ارشاد استان تهران واقع در دهکده المپیک شد و گفته شده که اکنون پس از گذشت 12 سال هنوز امکان جابه جایی به شهرستان متبوع را ندارد.
زهرا شجاعی کارشناس مالی این اداره با اشاره به پیامدهای منفی استقرار اداره ارشاد شمیرانات در خارج از محدوده شهرستان و مسافت طولانی بویژه نسبت به بخش های لواسانات و رودبار قصران به خبرنگار ایرنا توضیح داد: شهروندان تنها در صورت لزوم به اداره مراجعه می کنند و ارتباط هنرمندان شهرستان نیز با ما بسیار ضعیف است.
وی اظهارداشت: میانگین مراجعات اداره ارشاد شمیرانات در میدان المپیک تهران روزانه به 4 یا 5 نفر می رسد که علت مراجعه نیز آگهی ثبتی است.
سیروس قدرتی معاون عمرانی فرمانداری شمیرانات نیز با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای انتقال ساختمان اداری مذکور به داخل حریم شهرستان شمیرانات در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: مسکن و شهرسازی استان تهران موافقت خود را مبنی بر واگذاری یکهزار متر زمین در منطقه دارآباد برای احداث بنای مذکور اعلام کرده است.
این مقام مسئول تشریح کرد: زمین مسکن و شهرسازی در حال حاضر کاربری خدمات عمومی دارد و مکاتبه به منظور تغییر کاربری اداری به شهرداری منطقه یک تهران نیز ابلاغ شده است.
به گفته قدرتی این تغییر کاربری باید در کمیسیون ماده 5 شهرداری تهران صورت گیرد اما پس از گذشت چند ماه همچنان شهرداری اقدامی در این راستا انجام نداده است.
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شمیرانات اینک به نشانی میدان المپیک، جنب مسجد جامع المهدی (عج)، طبقه دوم کتابخانه حضرت فاطمه (س) واقع شده است.
شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک، بخش اعظمی از منطقه سه، شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی تهران قرار دارد.
تهرام/9897/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.