به گزارش ایرنا محسن هاشمی روز یکشنبه در حاشیه یکصد و چهل و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران به خبرنگاران افزود: عدد «پی» در تعیین عوارض مهم است و این عدد را دولت امسال 36 درصد افزایش داد که نهایتا عوارض شهرداری امسال 70 درصد افزایش پیدا کرد.
وی ادامه داد: این 70 درصد افزایش برای چهار سال ثابت خواهد بود.
رئیس شورای شهر تهران یادآور شد: از سال 91 این عوارض افزایش پیدا نکرده بود؛ بحث 400 درصد صحیح نیست و جوسازی است.
وی تاکید کرد: افزایش عوارض ساختمانی البته براساس نوع ملک و پارامترهای مختلف، متفاوت است.
به گفته هاشمی، هنوز هم این مصوبه اجرایی نشده و نمونه ها در فرمانداری در حال بررسی است.

** خواسته مدافعان حقوق حیوانات پیگیری می شود
هاشمی همچنین در خصوص تجمع دیروز مدافعان حقوق حیوانات مقابل شورای شهر تهران گفت: گروهی در حمایت از حیوانات شهری دیروز تجمع و البته این افراد چند روز قبل به من مراجعه کردند و در خصوص نحوه مبارزه با حیوانات در شهر اعتراض هایی داشتند.
وی ادامه داد: این افراد معترض بودند که عقیم سازی تبدیل به کشتن سگ ها شده است.
هاشمی افزود: دیروز که بنده عازم جلسه ای بودم این افراد دوباره در مسیر رسیدن به خودرو به من مراجعه کردند و مقرر شد این موضوع بررسی و حل و فصل شود.
هاشمی همچنین به مزاح گفت که «دیروز خداوند همراه سگ ها بود و به صورت کلی حل موضوعات مربوط به حیوانات راحت تر از انسان هاست».

** درآمد نقدی شهرداری بیش از 100 درصد محقق شد
هاشمی همچنین به دستور جلسات امروز شورا گفت: امروز ادامه بررسی اساسنامه شورایاری ها در دستور کار قرار گرفت و با توجه به اختلاف نظری که در این خصوص وجود داشت موضوع به کمیسیون های تخصصی ارجاع و نهایتا مقرر شد متن نهایی تنظیم و رای گیری شود.
وی به گزارش عملکرد هزینه ای اسفند 97 توسط خزانه دار شورا اشاره و بیان کرد: در بخش درآمد نقدی بیش از 100 درصد اما در بخش غیرنقدی تنها 50 درصد محقق شد که در این بخش باید تلاش بیشتری شود.

** درخواست دیدار از رییس قوه قضاییه
هاشمی همچنین به موضوع درخواست دیدار با رییس قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: بزودی این دیدار انجام خواهد شد.
رییس شورای اسلامی شهر تهران امروز در سخنرانی خود در صحن شورا نیز از سه قوه گلایه کرد و خواهان حمایت بیشتر این قوا و نیز نهادهای حاکمیتی از مسائل مدیریت شهری تهران شد.
تهرام/9343/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.